נעילה שלילית בבורסה; פרטנר עלתה 5%, סלקום 3.6%

בנק ישראל הותיר היום את הריבית לחודש נובמבר על כנה ברמה של 0.1% ■ עונת הדוחות בארה"ב בעיצומה; ביום ו' חתך הבנק המרכזי בסין את הריבית באופן מפתיע

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל-אביב ננעלה היום (ב') במגמה שלילית, לאחר החלטת הריבית, ועל רקע נטייה לירידות בשוקי העולם. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.6 מיליארד שקל.

בנק ישראל הותיר היום את הריבית לחודש נובמבר על כנה ברמה של 0.1%. על פי הוועדה המוניטרית של הבנק, המדיניות המוניטרית תיוותר מרחיבה למשך זמן רב, והמשק צומח בקצב מתון. על פי הבנק, ניסיון העבר מלמד שגל האלימות עשוי להשפיע על הצריכה הפרטית ועל התיירות, אולם במידה ולא ייארך זמן רב ההשפעה צפויה להיות מתונה.

מספר תהליכים מתרחשים במקביל בשוקי העולם. מחד, עונת הדוחות בארה"ב בעיצומה כשכבר מחר צפויה אפל לדווח על תוצאות הרבעון החולף. מאידך, המשקיעים מנסים להעריך את מצבה האמיתי של כלכלת סין, לאחר שביום ו' חתך הבנק המרכזי במדינה את הריבית באופן מפתיע.

סגן יו"ר הבנק המרכזי הסיני יי גנג אמר בסוף השבוע כי כלכלת סין צפויה לצמוח בקצב של 6%-7% בשנה למשך 3-5 השנים הקרובות. זאת, בדומה לקצב הצמיחה הנוכחי. יי גנג הוסיף כי בכוונת הבנק להמשיך לשמור על ריבית ברמה "הגיונית", כזו שתפחית את עול החוב במגזר העסקי ותתמוך בצמיחה.

מניות הגז, ביניהן אבנר , דלק קידוחים ורציו , ריכזו עניין לאחר שטיפסו אתמול ברקע הדיל הנרקם בין ראש הממשלה נתניהו לשר הכלכלה דרעי, לפיו דרעי יזוז מתפקידו כשר הכלכלה - וניתן יהיה להפעיל את סעיף 52 בחוק ההגבלים העסקיים ולהעביר את מתווה הגז.

גם מניות הסלולר (פרטנר וסלקום ) ריכזו עניין על רקע ההתפתחויות בעניין מכירת גולן טלקום.

שלוש קבוצות סיניות נותרו במירוץ לרכישת השליטה בקבוצת כלל ביטוח , מידיו של קונצרן אי.די.בי. ביום חמישי האחרון התקיים המועד האחרון להגשת הצעות מחייבות לרכישת מניות השליטה האמורות, 55%. על פי הערכות בשוק, המתחרות על השליטה בכלל ביטוח הן קבוצת טיינאן-לי הייפנג וחברת מאקרולינק, כשאליהן מתווספת ככל הנראה קבוצת חברות וקרנות השקעה סיניות בהובלת הראל לוקר, לשעבר מנכ"ל משרד ראש הממשלה.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]