רומן אברמוביץ' משקיע 10 מיליון ד' בקרן AltaIR הישראלית

קרן AltaIR השקיעה עד היום בכ-80 חבורת מישראל, ארה"ב, אירופה ואוסטרליה ■ בשנה האחרונה החלה להתמקד בהשקעות בישראל וביצעה עד כה למעלה מ-10 השקעות בסטארט-אפים בשלבים המוקדמים

רומן אברמוביץ' / צלם: רויטרס
רומן אברמוביץ' / צלם: רויטרס

המיליארדר רומן אברמוביץ' ממשיך להאמין בסצנת הסטארט-אפים הישראלית: קרן ההשקעות Millhouse שבבעלותו משקיעה בקרן החדשה שמגייסת קרן ההון סיכון AltaIR של היזם והמשקיע איגור ריאבנקי.

מ-AltaIR לא צוין סכום ההשקעה אלא רק כי תשקיע עד שליש מההון הכללי של הקרן, מבלי לציין את הסכום. עם זאת, בחודש אפריל הוציאה הקרן הודעה על כך שהיא מתכננת לגייס 30 מיליון דולר ולפי החישוב עולה כי הקרן של אברמוביץ' משקיעה 10 מיליון דולר בקרן של ריאבנקי שתשקיע בחברות סטארט-אפ בשלבים מוקדמים.

איגור ריאבנקי, שותף בקרן AltaIR, אמר על ההשקעה כי "אני שמח על ההחלטה של קרן Millhouse להצטרף לקבוצת המשקיעים של AltaIR ורואה בכך הבעת אמון ביכולות המוכחות שלנו באיתור הזדמנויות השקעה מבטיחות בחברות סטארט-אפ בשלבים מוקדמים".

קרן AltaIR השקיעה עד היום בכ-80 חבורת מישראל, ארה"ב, אירופה ואוסטרליה. בשנה האחרונה החלה להתמקד בהשקעות בישראל וביצעה עד כה למעלה מ-10 השקעות בסטארט-אפים בשלבים המוקדמים, בהם imonomy, Gbooking, Fiix, Crowdx, Cancelon, Correlor, Klear, Music Messenger ו-MooVooz.

ביוני השנה הודיעה הקרן כי היא פותחת את האקסלרטור AltaLab במסגרתו תפעיל תוכנית האצה של שלושה חודשים למיזמים צעירים. כמו כן, השיקה הקרן את פלטפורמת AltaClub, שמאפשרת למשקיעים כשירים להצטרף להשקעות הקרן לטובת השקעות משותפות.