פיתוח ישראלי: לוח בקרה ויזואלי מותאם אישית למנהלים וחברות

התוכנה של daPulse, לניהול צוותים, פרויקטים וחברות בכלל, אמנם נולדה לשימוש פנימי ב-Wix, אבל פרסה כנפיים ומשרתת כבר מעל 2,000 לקוחות

ערן זינמן ורועי מן/ צילום: תמר מצפי
ערן זינמן ורועי מן/ צילום: תמר מצפי

אחרי שני סטארט-אפים שלא המריאו, עבר רועי מן לעבור ב-Wix. היו אלה ימי ההתחלה של החברה, שתנפיק עצמה בארה"ב בהמשך הדרך, אבל היא צמחה במהירות. מן היה אחד מבכירי הטכנולוגים בחברה, וככזה נתקל, כמו שאר המנהלים, בבעיות בניהול הפרויקטים וצוות העובדים.

"ניסינו את כל הכלים בשוק, ושום דבר לא תפס. לא הרגשנו שזה פותר לנו את הבעיה", הוא נזכר. "היה לנו חזון איך זה צריך להיות, ובסף בנינו מאפס מוצר כזה עבור השימוש שלנו ב-Wix".

ההצלחה של המוצר, שהיה מיועד לשימוש פנימי בחברה, הבשיל לכדי רעיון של ממש, וכך מצא את עצמו מן, יחד עם שותפו ערן זינמן, עם סטארט-אפ חדש בידיים בשם "daPulse", שנועד להביא את בשורת ניהול הפרויקטים והצוותים גם לחברות אחרות. "זה היה תהליך מאוד בוגר מצד Wix, לבוא ולשחרר משהו כזה החוצה", אומר מן ומציין, כי ל-Wix עדיין יש מניות בחברה, ובהתאם מנכ"ל ומייסד Wix, אבישי אברהמי, הוא דירקטור בחברה.

מעקב פשוט וצבעוני

על פניו, מסביר מן, מדובר בתוכנה לניהול צוותים, פרויקטים ובכלל חברות, אך ב-daPulse מנסים לתת מעבר לכך. "אנחנו מסתכלים על כל הבעיה של ניהול. אם אתה אחראי על צוות כלשהו, אז אתה צריך לדעת מה לעשות, איפה כל תהליך נמצא, איך להניע את העובדים לפעולה, איך לתכנן קדימה, איך לעקוב אחר הביצועים, ואיך לשתף את זה כלפי מעלה עם ההנהלה ומצד שני עם העובדים. אין היום ממש תוכנה, שעוזרת לפתור את כל סט הבעיות הזה", מסביר מן.

הדרך של daPulse לפתור זאת, היא על-ידי יצירת לוח בקרה (Dashboard) ויזואלי, פשוט ונגיש, שמותאם אישית לצרכים של כל מנהל וכל עסק. כך, בין 2,000 הלקוחות המשלמים של החברה, שמכפילה את מספרם מדי ארבעה חודשים, אפשר למצוא חברות טכנולוגיה כמו Wix, אאוטבריין, וייבר, wework או אובר, לצד חברות מדיה ותקשורת כמו NBC או עיתונים מובילים, אבל גם חברות נדל"ן, אדריכלים ומתווכים. "יש לנו יותר מ-100 וריטקלים שונים, שעושים שימוש במערכת הפתוחה שלנו. בהמשך גם נציע להם תבניות מוכנות לשימוש בהתאם לוורטיקלים השונים", הוא מסביר.

בצורה פשוטה וצבעונית מאפשר הכלי של daPulse לייצר מעקבים אחר פרויקטים, לפי צוותים ולפי אנשים סצפיפיים, לנהל את התקשורת הפנימית איתם ולהתממשק לשירותים חיצוניים שונים כמו Google Drive או Dropbox. בנוסף, אפשר לתייג עובדים כדי לעדכן אותם, לראות מי צפה בעדכונים האחרונים, כדי להימנע ממצב שבו עובד יגיע שלא ראה את מייל העדכון מהמנהל, לשתף מידע פנימי עם גורמים חיצוניים, ועוד.

את ההצלחה של החברה, במערכת לניהול צוותים ופרויקטים, מן תולה בטרנד עולמי של שקיפות. "חברות וצוותים מבינים ששקיפות זה דבר חשוב. היכולת לבוא ולחשוף מספרים ויעדים, ולשמור שהכול יהיה פתוח - מוכיחה את עצמה", הוא אומר. "חברות מבינות שהן צריכות לרתום את האינטיליגציה של העובדים לטובת ההצלחה. זה לא מספיק להגיד להם מה לעשות אלא גם לאן הם רוצים להגיע".

לדברי מן, "כל הכלים שהיו קיימים עד היום הראו לכל עובד את נקודת המבט שלו, ומה הוא צריך לבצע, ולא את התמונה הכללית כמו המנהל; לא כדי להסתיר, אלא כי זה עובד ככה. עם daPulse, אנחנו מנסים להביא כלי שישקף את ההתנהלות הפנימית של החברה".

dapulse
 dapulse