יו"ר פריגו: "הפעילות בישראל חשובה; העסקה עם מיילן - רעה"

ג'וזף פאפא הגיע במיוחד לישראל כדי לשכנע את המוסדיים המקומיים המחזיקים בכ-10% ממניות החברה להתנגד להצעת הרכש של מיילן: "פריגו כחברה עצמאית מציעה ערך רב יותר לבעלי המניות שלה"

יו"ר ומנכ"ל חברת התרופות פריגו, ג'וזף פאפא, הגיע היום (ב') לישראל כדי להיפגש באופן אישי עם ראשי הגופים המוסדיים הישראלים המחזיקים במניות פריגו , ולנסות לשכנע אותם שלא להיענות להצעת הרכש של מיילן.

מעבר למסר החד משמעי שפאפא ביקש להעביר למשקיעים הישראליים (שמהווים כ-10% מבעלי המניות בפריגו), הוא גם משדר ביטחון רב בכך שהצעת הרכש של מיילן תיכשל, ושלאחריה יעמדו בפני פריגו הזדמנויות רבות להמשיך לצמוח באופן עצמאי. "ההמלצה החד משמעית של הדירקטוריון היא לא להיענות להצעת הרכש. פריגו כחברה עצמאית מציעה ערך רב יותר לבעלי המניות שלה ממה שמונח על השולחן בהצעת מיילן", אמר פאפא.

לג'ודי בראון, סמנכ"לית הכספים של החברה, הייתה המלצה נוספת. "אמרתי למישהו שלא ייענה להצעת הרכש, אז הוא אמר לי שהוא לא מחזיק במניות פריגו. אבל גם אם אתה לא מחזיק באופן ישיר, הגוף המוסדי שמנהל את הפנסיה שלך בטוח משקיע, ובשנים האחרונות הפנסיה שלך נהנתה בזכות הכללתה של פריגו בבורסה כאן. חשוב שנמשיך להיסחר כאן - תתקשרו לבית ההשקעות שלכם ותמליצו שיתנגד להצעה".

מיילן מבקשת להשתלט על פריגו בעסקה בהיקף של 25.1 מיליארד דולר (בעסקה של מניות ומזומן) בזמן ששוויה הנוכחי של פריגו, שנסחרת בניו יורק ובתל אביב עומד על 22.6 מיליארד דולר.

גם פאפא מצידו הדגיש את חשיבות המסחר בבורסה המקומית והפעילות של פריגו בארץ: "אנחנו רשומים למסחר בבורסת ת"א כבר עשר שנים ושמחים להיות פה", הוא אמר. פריגו נרשמה למסחר בת"א לאחר שרכשה את חברת התרופות המקומית אגיס ב-2005. "מאז שהצטרפנו לבורסה עשינו התקדמות גדולה מאוד - אז השווי שלנו היה כ-1.5 מיליארד דולר. הפעילות הישראלית חשובה מאוד למו"פ שלנו, האתר שלנו בירוחם מייצר לנו ROIC (תשואה על ההון המושקע) טוב והוא חשוב מאוד לעתיד שלנו. בשנים האחרונות השקענו מעל 100 מיליון דולר בפעילות בישראל. היה לי חשוב להגיע לכאן באופן אישי ולהדגיש את המסר הזה", הוסיף פאפא.

במקרים דומים בעבר ניסיון של חברה להתגונן מהשתלטות עוינת הוליד "אביר לבן" בדמות חברה אחרת שמגיעה ורוכשת את החברה שעליה מנסים להשתלט. לאור זאת פאפא נשאל האם הייתה התעניינות מצד חברות אחרות, והשיב כי "פריגו לא מתנגדת לעסקה, אלא רק לא רוצה עסקה רעה. זה הבדל משמעותי, ומיילן היא עסקה רעה. אם הייתה עסקה טובה, היינו מדברים, אבל אנחנו לא רוצים עסקה רעה לבעלי המניות שלנו. היו שיחות טלפון בנושא (מצד חברות אחרות שהתעניינו, ש' ח' ו'). לאור התנודתיות בשוק, חשוב שנתמקד במה שאנחנו יכולים לעשות היטב בעצמנו. אחרי שהמצב ישתנה, נוכל להתמקד ברכישות נוספות".

■ על רקע המגמה הבולטת של מיזוגים ורכישות בתעשיית הפארמה, פריגו תוכל להישאר חברה עצמאית גם בעוד 5-10 שנים?

"אנחנו מעריכים שיהיו עוד מיזוגים בתחום הפארמה. אנחנו חלק מזה, אנחנו אקטיביים בתחום הרכישות. ב-9 השנים שאני מנהל את פריגו, ביצענו 27 רכישות. אנחנו לא מתנגדים למכירת פריגו בעסקה טובה. בהיעדר עסקה כזאת, יש לנו הזדמנות להמשיך ולרכוש, ונעשה זאת החל מה-13 בנובמבר (מועד סיום הצעת הרכש של מיילן לבעלי המניות של פריגו, ש' ח' ו')".

בראון: "חלק מהקונסולידציה בתעשייה נובעת מרצון של חברות להיות 'רזות' יותר בתפעול שלהן, על רקע אובדן פטנט או בלעדיות למוצר מרכזי שלהן. לנו אין חשיפה למוצר אחד בלבד, והיופי במודל שלנו הוא שהפנייה לשוק הצרכני היא פלטפורמה שאפשר להוסיף עליה ולצמוח".

בשבועות האחרונים מניית פריגו חוטפת מהמשקיעים ומאמצע ספטמבר איבדה המניה 16%, בדומה לחברות רבות במגזר הפארמה ואף מעבר לכך. באפריל, כשמיילן עדכנה לראשונה על כוונתה לרכוש את פריגו, המחיר עליו דובר היה 205 דולר למניית פריגו - פרמייה של 32.8% על המחיר הנוכחי. בשווי הנוכחי של מניית מיילן, מדובר על מחיר של כ-171.3 דולר למניית פריגו, פרמיה של 11% על המחיר הנוכחי.

כחלק מהמאבק בניסיון ההשתלטות, פריגו פרסמה בשבוע שעבר כמה צעדים שהיא נוקטת במטרה לחסוך 175 מיליון דולר בשנה. צעדים אלה כוללים קיצוץ במצבת כוח האדם ב-800 עובדים, מכירת עסקי הוויטמינים בארה"ב וקונסולידציה של שרשרת האספקה. צעד נוסף הוא תוכנית נרחבת של רכישה עצמית של מניות: 500 מיליון דולר לרכישת מניות ממועד סיום הצעת הרכש (פריגו לא יכולה לעשות זאת קודם לכן) ועד סוף השנה, ועוד 1.5 מיליארד דולר מינואר 2016, אם לא יצוצו הזדמנויות רכישה גדולות אחרות.

האם מדובר בעוד צעד טקטי נגד עסקת מיילן? "אני אנסח זאת בצורה אחרת", משיב פאפא. "אנחנו מאמינים שהמניות שלנו מוערכות מאוד בחסר בגלל סוגיית מיילן. יש כרגע קישור בין מניית פריגו ומיילן, ולכן מכפיל הרווח שלפיו אנחנו נסחרים נמוך מהמכפיל ההיסטורי שלנו. בגלל זה יש כרגע הזדמנות לרכוש את המניות. רכישת מניות ב-500 מיליון דולר עד סוף השנה היא חשובה, לא רק בגלל מיילן אלא בגלל תמחור החסר. מעבר לכך, עוד 1.5 מיליארד דולר יוקצו מינואר, על בסיס השוואה להזדמנויות אחרות".

בראון: "אנחנו פשוט מנצלים את האנומליה שקיימת בשוק כרגע. יש הרבה רעש בסקטור הבריאות, וכל הסקטור ירד. הכאוס בשוק מייצר לנו הזדמנות במחירים הנמוכים, לפני שנחזור למכפילים הרגילים שלנו".

חשש מ"פארמגדון"

אחד התרחישים האפשריים הוא שמיילן תשיג שליטה על פריגו אך לא בעלות מלאה - אם תגיע לשיעור היענות של 50%-80% מבעלי המניות. שיעור נמוך מ-50% פירושו כישלון הצעת הרכש, ובשיעור היענות גבוה מ-80% מיילן תזכה בבעלות מלאה על פריגו, והיא תהפוך לחברה בת שלה.

בראון מגדירה את התרחיש של 50%-80% "פארמגדון" (שילוב בין פארמה לארמגדון) כי לא ברור מי יהיה אחראי על העניינים. גם פאפא נשאל על התרחיש הזה. "אנחנו לא מאמינים שהם יצליחו להשיג מעל 50%, אבל אם כן - יהיה תהליך כאוטי. עובדי פריגו יהיו באי ודאות, מיילן ירצו לשנות את הרכב הדירקטוריון וההנהלה, זה ייקח זמן ויעכב את הסינרגיות שהם טוענים שישיגו".

"מיילן הציגה טקטיקת הפחדה וזה לא ראוי לדעתנו", הוא הוסיף. "אתם יכולים להיענות להצעת הרכש אם זאת ההחלטה שלכם - לדעתנו זו החלטה שגויה - אבל אל תיענו רק בגלל החשש מהמצב של 50%". בראון ציינה כי לפי החוק האירי אליו פריגו כפופה, אם מיילן תשיג 50%-80%, לבעלי מניות המיעוט תהיה תקופה נוספת של שבועיים להיענות להצעה באותם תנאים. "זה חלק מהניסיון לייצר אפקט פחד", היא טענה.