אפל עושה זאת שוב: זינוק של 31% ברווח הרבעוני

אפל הרוויחה ברבעון 11.1 מיליארד ד', או 1.96 ד' למניה, על הכנסות של 51.5 מיליארד ד' ■ הצפי עמד על 1.88 ד' למניה על הכנסות של כ-51 מיליארד ד' ■ החברה מכרה כ-48 מיליון אייפונים, לעומת 39.27 מיליון ברבעון המקביל

טים קוק / צילום: רויטרס
טים קוק / צילום: רויטרס

מנכ"ל אפל , טים קוק, ניסה להפריך את החששות בוול סטריט על ידי הבטחות להמשך הצמיחה, זאת לאחר שמכירות האייפון עלו ב-22% ברבעון האחרון והסתכמו ב-48 מיליון יחידות.

אפל עקפה את תחזיות האנליסטים ביחס לשלושת החודשים שהסתיימו בספטמבר, זאת בעקבות עלייה של 87% במכירות האייפון בסין ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

סך ההכנסות גדל ב-22% והסתכם ב-51.5 מיליארד דולר ברבעון הרביעי בשנת הכספים של החברה, עם רווח נקי של 11.1 מיליארד דולר, המשקף עלייה של 31%. בניכוי השפעת שערי החליפין, ההכנסות היו גבוהות ב-8 נקודות האחוז.

סך המכירות של מוצרים בסין היה גבוה ב-99% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, והסתכם ב-12.5 מיליארד דולר, זאת למרות ירידה של 5% לעומת הרבעון הקודם.

קוק התייחס גם למעבר מאנדרואיד לאפל ואמר כי "אנו סבורים שמכירות האייפון יגדלו ברבעון הראשון של שנת הכספים של החברה".

תומכי אפל שיבחו את התוצאות. "אנחנו מתייחסים לכך בהקלה, מכיוון שהמשקיעים התכוננו לתחילתה של ירידה משמעותית במחזור של ה-6S, בשיעור של 5%-8% לעומת השנה המקבילה אשתקד", כך אמר ג'ין מונסטר מפייפר ג'פרי.

האנליסט ג'ים סובה מסיטיבנק אמר כי מחיר המכירה הממוצע של מכשיר אייפון - 670 דולר - הוא מעל לאומדנים שעמדו על 649 דולר, "הדבר מדגיש את הסברה שלנו שהרכישות נעשות במחיר גבוה יותר ולפיכך מגדילות את שולי הרווח".

למרות זאת רבים בוול סטריט חוששים ששיעור הצמיחה יירד באופן חד במהלך השנה הבאה. למרות שהמניות של אפל עלו ב-3% בשעות המסחר המאוחרות, עם היוודע התוצאות, הן נותרו באותה רמה עם תום התדריך.

ערב הרבעון הקריטי של עונת המכירות לקראת החגים - נשאלת השאלה מה צפוי למכשירי אייפון חדשים. לפני שנה, אפל רשמה בזכותם את הרבעון הרווחי ביותר בתולדות ארה"ב התאגידית - החברה צופה הכנסות של בין 75.5 ל-77.5 מיליארד דולר לשלושת החודשים המסתיימים בדצמבר, המשקפות צמיחה של 3-4% במכירות. שולי הרווח ייוותרו איתנים - 40-39%.

לוקה מאסטרי, מנהל הכספים של אפל אמר: "אנו סבורים שמדובר בתחזית מצוינת. יהיה לנו קשה מאוד לחזור על התוצאות. לעובדה שאנחנו צופים צמיחה אל מול התוצאות החזקות - יש משמעות רבה".