בהוראת העליון: בן-דב העביר 50 מ' ש' לקופת טאו תשואות

בן-דב ביצע את התשלום באמצעות העברה בנקאית לכונסת הנכסים שמונתה ע"י בית המשפט בהליך הפירוק של החברה, שהייתה בשליטתו של בן-דב

אילן בן דב /  צילום: רוני שיצר
אילן בן דב / צילום: רוני שיצר

אילן בן-דב עמד במבחן: כשבועיים וחצי אחרי שבית המשפט העליון הקציב לו חודש ימים לשלם 50 מיליון שקל לקופת חברת טאו תשואות שבפירוק, שהייתה בשליטתו, העביר היום (ד') בן-דב את התשלום במלואו.

ל"גלובס" נודע כי בן-דב ביצע את התשלום באמצעות העברה בנקאית לכונסת הנכסים שמונתה לצורך ההליך, עו"ד קרן רייכבך-סגל ממשרד איתן מהולל, שדות ושות'. רייכבך-סגל הודיעה על כך היום לבית המשפט.

יצוין כי הסכום ששילם בן-דב בסופו של דבר היה בסך של כ-51.9 מיליון שקל בגין תוספת של ריבית והצמדה לתשלום המקורי אותו אמור היה לשלם. התשלום מהווה מימוש אופציה שהעניק בן-דב לטאו, שבמסגרתה הוא התחייב לרכוש מהחברה מניות של סאני אלקטרוניקה, חברה אחת שהיתה בשליטתו, והגיעה אף היא לחדלות פירעון.

ב-9 באוקטובר דחה שופט העליון, יצחק עמית, את בקשתו של בן-דב לעכב את ביצועו של פסק דין שניתן לפני כ-3.5 חודשים בבית המשפט המחוזי מרכז, שקבע כי על בן-דב לרכוש את מניות סאני שמכר בעבר לטאו.

"בן-דב לא הצליח להרים את הנטל להראות כי ביצוע פסק הדין יסב לו נזק רב יותר מהנזק שעשוי להיגרם לנושים במקרה שפסק הדין יעוכב", כתב עמית, שרמז בהחלטתו כי גם הערעור שהגיש בן-דב על החלטת השופט המחוזי אילן שילה צפוי להידחות.

התשלום של בן-דב היום מנע פעולות למימוש נכסים שלו שעוקלו על-ידי בנק לאומי.

תחילתה של הפרשה הזו נרשם באמצע 2010, אז רכשה טאו מבעל השליטה בה, בן-דב, חבילה של כמיליון מניות סאני אלקטרוניקה - אז בעלת השליטה בחברת הסלולר פרטנר - בתמורה לכ-50 מיליון שקל.

בדומה לטאו, גם סאני היא חברת החזקות שנקלעה לחדלות פירעון במסגרת התמוטטות עסקיו של בן-דב בשנים האחרונות. במסגרת העסקה העניק בן-דב לטאו אופציית "פוט" למכור לו בחזרה את מניות סאני שרכשה מידיו, בתמורה לסכום הרכישה.

טאו, שהייתה כאמור בשליטת אילן בן-דב, נקלעה בתחילת 2013 לפירוק. בהמשך מונתה עו"ד רייכבך-סגל לכונסת נכסים מיוחדת לנושא מימוש האופציה.