תיק ההשקעות המומלץ של אבי מאיר מכוון תיקי השקעות

מאיר ממליץ על סלקטיביות בשינוי מרכיבי התיק, על סקטורים דפנסיביים ואג"ח בריבית שקלית ומשתנה ■ מזהיר מקיטון ביצוא ובצריכה הפרטית

אבי מאיר / צילום: תמר מצפי
אבי מאיר / צילום: תמר מצפי

למרות הסימנים להאטה במשק, הנרשמים במקביל למתיחות הביטחונית הנמשכת כבר כמה שבועות, לקראת עונת הדוחות הכספיים לרבעון השלישי של החברות הבורסאיות שנמצאת בפתח, בבית ההשקעות כוון צופים "רבעון טוב יחסית למרבית חברות מדד ת"א-100".

אבי מאיר, מנכ"ל כוון תיקי השקעות, אומר כי "צריך לעשות שינויים בתיק ההשקעות ולנצל הזדמנויות שנוצרו בחלק מהמניות המובחרות. על הלקוחות להסתכל לטווח ארוך ולא לעבוד 'מהבטן' ועם אמוציות".

על רקע רמות התימחור בשווקים, בכוון "לא רואים כרגע סיבה הגיונית להגדיל החזקות במניות", וממליצים כי השבחת התיק תיעשה בעזרת סקטורים שנחשבים לדפנסיביים. "בראייה ארוכת טווח, רמות המחירים בשוק סבירות וצריך לחפש הזדמנויות וסקטורים המתאימים לתקופה. רצוי לעשות שינויים בהחזקות בארץ ובחו"ל ושינוי סקטורים בסלקטיביות רבה, תוך ניצול הזדמנויות של התנודתיות בשווקים", אומר מאיר.

"שנה מאתגרת לענף הפיננסים"

במבט קדימה, מציין מאיר כי "לתקופה הקרובה - עד סוף השנה ובתנאי שלא יהיו סיבות חיצוניות, קרי אינתיפאדה, אפשר להגדיל את רכיב האג"ח בריבית שקלית ומשתנה על חשבון מרכיב צמוד. במקביל, ניתן להגדיל מרכיב דולרי בתיק ההשקעות, באמצעות אג"ח קונצרניות בעלות דירוג גבוה".

ההמלצה בכוון היא על סדרות אג"ח במח"מ של 4-5 שנים, "באמצעות מדד סינתטי המשלב טווח ארוך וקצר, ומתן עדיפות לאג"ח קונצרניות בריבית שקלית ומשתנה על פני האפיק הצמוד".

באשר להשפעת המצב הביטחוני, סבור מאיר כי "החשש מהשפעתו על הכלכלה המקומית הולך וגובר. אנחנו בכוון מעריכים כי כל עוד לא תדרדר ההסלמה הנוכחית לאינתיפאדה שלישית, הרי שהאירועים הביטחוניים לא ישפיעו בצורה משמעותית על שוק ההון בארץ".

מאיר מעריך כי "שנה מאתגרת צפויה לענף הבנקאות והפיננסים, ואנו צפויים לראות צמצום בכוח האדם, תוכניות התייעלות ואף מיזוג סניפים ומכירת נדל"ן. כל זאת בנוסף להגברת התחרות בבנקים ובאשראי והוצאת כרטיסי האשראי מהבנקים".

לדבריו, "השוק למעשה כבר מתמחר זאת ברמת המחירים. לעומת זאת, המניות הפיננסיות מתפקדות באופן חיובי יחסית, עקב מכפילי סקטור ורווח נמוכים ותשואות דיבידנד".

"העלאת ריבית - לא לפני תחילת 2016"

על רקע החלטת הריבית האחרונה שפרסם השבוע בנק ישראל, אומר מאיר כי "בעניין שיעור הריבית במשק, אנו צופים כי רק ברבעון הראשון של 2016 יחולו שינויים במדיניות המוניטארית של בנק ישראל, שיבואו לידי ביטוי בהעלאות מדודות של הריבית במשק וזאת במקביל לחו"ל".

מאיר מתחבר בנושא זה למתרחש מעבר לים, ואומר כי "בארה"ב מתגברות ההערכות כי הפדרל ריזרב ימתין עם העלאת הריבית לתחילת 2016, וזאת על אף הציפיות המוקדמות יותר להעלאה כבר השנה. הסיבות לכך מגוונות, ובין העיקריות שבהן ניתן להזכיר עונת דוחות חלשה יחסית לרבעון השלישי של השנה ונתוני מאקרו, שבחלקם יצאו נמוכים מהצפי המוקדם".

"כל זה", לדברי מאיר, "מאותת לקובעי המדיניות כי הכלכלה האמריקאית אינה חזקה דיה לעמוד בהעלאת שיעור הריבית לראשונה מאז 2006".

במבט על זירת המאקרו המקומית, אומר מאיר כי "עקב התחזקות השקל מול המטבעות העיקריים -דולר ואירו, אנו בכוון צופים קיפאון בגידול ביצוא עד כדי קיטון בחודשים הקרובים ואף במהלך השנה הקרובה".

לדבריו, "הדבר ישפיע על התל"ג באופן שלילי ויקטין את הביקושים במשק, שכבר ככה מתמודד עם בעיות ביטחוניות. עקב כך ענף מוצרי הצריכה, ובעיקר הקמעונאות, יסבלו מהתחרות ומקיטון בביקושים המקומיים".

מאיר אומר כי "הצמיחה בישראל ממשיכה להישען על הצריכה הפרטית", ומעריך כי "ישראל צפויה לצמוח בשנת 2015 בשיעור של 2.5% - הצמיחה הנמוכה זה שש שנים במונחי צמיחה לנפש".

* הכותבים במדור "תיק אישי" עשויים להשקיע בניירות ערך, לרבות אלו שמוזכרים בו. הדברים אינם מהווים ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ו/או תחליף לכך

ההמלצות של אבי מאיר
 ההמלצות של אבי מאיר
תיק ההשקעות של אבי מאיר
 תיק ההשקעות של אבי מאיר