הטיפ היומי: מניה מקסיקנית חמה על הגריל

במחלקת המחקר של ג'יי.פי מורגן ממליצים "תשואת יתר" על מניית Chipotle במחיר יעד הגבוה ב-14% ממחיר השוק

רשת המסעדות Chipotle Mexican Grill  / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
רשת המסעדות Chipotle Mexican Grill / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

רשת המסעדות Chipotle Mexican Grill  נסחרת בבורסת ניו יורק ושווי השוק שלה הוא 20.48 מיליארד דולר. החברה מפעילה רשת מסעדות של מזון מהיר מקסיקני ברחבי ארה"ב. היא נוסדה ב-1993 וכיום יש לה למעלה מ-1,500 סניפים.

לאחרונה פרסמה החברה את דוחות הרבעון השלישי. בסך הכול, התוצאות היו סבירות, עם צמיחה של 12.2% בהכנסות - בדיוק בהתאם לציפיות. זאת, למרות שמכירות חנויות זהות צמחו רק ב-2.6%, לעומת צמיחה של 19.8% ברבעון המקביל ובהשוואה לתחזית שלנו לצמיחה של 3.5%. למאמצי השיווק היה תפקיד בכך: Chipotle חילקה במהלך הרבעון 2 מיליון בוריטוס במסגרת מבצע און-ליין של "אחד פלוס אחד".

למרות המשיכה של הטכנולוגיה ושל "הדור הבא" - החברה גייסה מנהל טכנולוגיות ראשי שהגיע מסטארבאקס, והדבר מעיד על הדגש שהיא שמה על הטכנולוגיה, בין היתר תשלומים באמצעות הסלולרי - Chipotle היא עדיין חברה המנוהלת בצורה אנלוגית לגמרי. נכון להיום, ההזמנות באמצעות הסלולר מגיעות לכ-5% מסך המכירות, עלייה מ-3% בשנה שעברה, והחברה סוף-סוף מתחילה לנצל את הצמיחה הזו. בשנה הקרובה צפוי דגש על ניהול התחום של הזמנות מחוץ לסניף. כמו בהרבה דברים שקשורים ל-Chipotle - ההזדמנות קיימת, אך החברה לוקחת את הזמן.בתחילת השנה, החברה הודיעה על כוונתה להוציא מרבים מהסניפים שלה את מנות ה-Carnitas (מנת בשר מקסיקנית), דבר שאמור להשפיע בעתיד לטובה על העלויות.

בכל הקשור להתרחבות הבינלאומית, נראה שהחברה שמה דגש רב יותר על הנושא, ומדובר על פתיחת שבעה סניפים בלונדון וארבעה בפריז. החברה גייסה את מי שניהל את מקדונלד'ס באירופה (באופן מוצלח ביותר, לדעתנו) לנהל את הפיתוח העסקי שלה ביבשת.

תזת ההשקעה שלנו כוללת את ההערכה שמדובר באחת הרשתות בעלות הנתונים הטובים ביותר בהיקפי הפעילות בסניפים החדשים ובצמיחה הצפויה ברווח הנקי למניה. בנוסף, אנו מזהים הזדמנויות צמיחה בסניפים חדשים בארה"ב ובחו"ל. לדעתנו, בשווי הנוכחי מדובר על השקעה אטרקטיבית לטווח הארוך.

המלצתנו למניה נותרת ללא שינוי, "תשואת יתר", ומחיר היעד לדצמבר 2016 הוא 750 דולר - פרמיה של 14% על מחיר השוק.

מחלקת המחקר, ג'יי.פי מורגן

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם