זה הנתון שמקפיץ את מחירי הנפט עד כ-6%

דוח המלאים השבועי שפורסם בארה"ב הצביע על עלייה של 3.4 מיליון חביות בשבוע החולף, מתחת לתחזיות בשוק שעמדו על עלייה של 3.7 מיליון חביות ■ הדוח הצביע עוד על ירידה של 1.1 מיליון חביות במלאי הדלק, יותר מהצפי בשוק

נפט / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
נפט / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

מחירי הנפט עולים היום (ד') בחדות לאחר פרסום דוח המלאים בארה"ב, שאומנם הצביע על עלייה במלאי הנפט אך פחות מהצפי בשוק.

משרד האנרגיה האמריקאי דיווח היום כי מלאי הנפט עלה ב-3.4 מיליון חביות לרמה של 480 מיליון חביות בשבוע החולף. התחזיות בשוק ציפו לעלייה חדה יותר במלאי, של 3.7 מיליון חביות.

בעקבות הנתון, החוזים על הנפט מסוג WTI מזנקים בכ-6% לרמה של 45.8 דולר לחבית. החוזים העתידיים על הנפט מסוג ברנט עולים בכ-4.9% לרמה של 49.3 דולר לחבית. זאת לאחר שאתמול נפלו לשפל של חודש.

הדוח הצביע עוד על ירידה של 1.1 מיליון חביות במלאי הדלק, בעוד אנליסטים בשוק ציפו לירידה של 817 אלף חביות.

מחירי הנפט עדיין נמצאים ברמות נמוכות מאוד וההשלכות של מחירים אלו מורגשות היטב בקרב חברות האנרגיה והמדינות שכלכלתן מבוססת על ייצוא נפט. כך למשל, ענקית האנרגיה BP הודיעה אתמול כי תוציא לפועל בשנים הקרובות תוכנית לקיצוץ בהוצאות ולמכירת נכסים, בין היתר כדי שתוכל להתמודד עם הצניחה במחירי הנפט וכדי לשלם את הקנס בגובה 54 מיליארד דולר שהוטל עליה בשל אסון הנפט במפרץ מקסיקו. 

בנוסף, משרד האוצר הרוסי הודיע אתמול כי אם מחירי הנפט יישארו נמוכים קרן הרזרבות הממשלתית תתרוקן עד סוף 2016, עניין שיגרור גירעון תקציבי חמור. ע"פ דיווחים שונים גם סעודיה, יצואנית הנפט הגדולה בעולם, שוקלת לקצץ את התקציב ולחתוך חלק מהסובסידיות על הדלק שהיא מעניקה לאזרחיה.