נעילה שלילית בוול סטריט; "השוק מעכל את מה שהפד אמר"

הפד הודיע אתמול שהריבית נותרת על כנה - אבל הותיר פתח להעלאה בדצמבר ■ מבול הדוחות נמשך: גו-פרו, טבע, נייס, אלוט ועוד ■ אומדן ראשון לצמיחה ברבעון השלישי הצביע על התרחבות של 1.5% לעומת צפי ל-1.6%

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') בירידות שערים קלות, לאחר שאתמול רשמו המדדים עליות נאות. זאת, על רקע עוד יום עמוס בדוחות כספיים ונתוני מאקרו, וכאשר המשקיעים מעכלים את הודעת הפד מאתמול.

"אני חושב שהשוק פשוט מעכל את העובדה שהפד אמר אתמול שהכלכלה במצב טוב", אמר פיטר קרדיליו, אנליסט שווקים ראשי ברוקוול גלובל קפיטל.

מייקל פאר, מנכ"ל Farr, Miller & Washington, אמר כי הוא "אינו חושב שהשוק מצפה שהפד יפעל בכלל".

בארה"ב פורסם היום לפני פתיחת המסחר אומדן הצמיחה הראשוני לרבעון השלישי, שעמד על 1.5% לעומת תחזיות לקצב צמיחה של כ-1.6%. עוד התפרסמו התביעות השבועיות לדמי אבטלה שעמדו על 260 אלף לעומת צפי ל-264 אלף.

בנוסף התפרסם נתון מכירות בתים בתהליך, שרשם ירידה של 2.3% לעומת צפי לעלייה של 1.1%.

בתום ישיבה בת יומיים הפדרל ריזרב פרסם אמש את החלטת הריבית והמדיניות המוניטארית לחודש נובמבר והודיע כי הוא דוחה שוב את שינוי המדיניות המוניטארית והעלאת הריביות ומתיר אותן על כנן ברמה אפסית. הגורמים המרכזיים להחלטה: ההאטה בכלכלה הגלובלית והחולשה בנתונים הכלכליים שפורסמו לאחרונה בארה"ב.

הפד המשיך לשמור על עמימות גם בהודעה הנוכחית והותיר את הדלת פתוחה לאפשרות של העלאת ריביות בדצמבר, כאשר הרמז היחיד בהודעה היה כי "תיתכן העלאה בפגישה הבאה".

טבע מכה התחזיות ומעלה צפי רווחים

עונת הדוחות נמשכת והיום מפרסמות דוחות, בין השאר, אלטריה וקונוקו-פיליפס. מניית גו-פרו ריכזה עניין לאחר שהמשקיעים התאכזבו מדוחות החברה שפורסמו אמש.

טבע שוב היכתה את התחזיות. בשורה העליונה הציגה החברה הכנסות של 4.8 מיליארד דולר, ירידה של 5% לעומת הרבעון השלישי ב-2014 ובשורה התחתונה הסתכם הרווח הנקי בכ-1.2 מיליארד דולר, 1.35 דולר למניה, עלייה קלה לעומת הרבעון המקביל. האנליסטים צפו שטבע תדווח על הכנסות של 4.76 מיליארד דולר ורווח של 1.28 דולר למניה. לשנה כולה הצפי הוא להכנסות של 19.43 מיליארד דולר ורווח של 5.32 דולר למניה. (לכתבה המלאה)

מיילן הודיעה אמש כי בית המשפט המחוזי בת"א דחה את בקשתה של פריגו למנוע ממנה להירשם למסחר בבורסה בת"א. החלטת בית המשפט מהווה למעשה הישג למיילן ב"מאבק" שהיא מנהלת עם פריגו על רכישתה.

ענקית התרופות פייזר מנהלת מגעים לרכישת יצרנית הבוטוקס אלרגן , עסקה שעשויה להיות עסקת המיזוג הגדולה ביותר השנה. שווי השוק של אלרגן עומד על 113 מיליארד דולר, ושל פייזר עומד על 219 מיליארד דולר. נזכיר כי טבע הודיעה לפני מספר חודשים על הסכם לרכישת החטיבה הגנרית של אלרגן תמורת 40.5 מיליארד דולר.

נייס הציגה היום דוחות טובים: ההכנסות (non-GAAP) ברבעון השלישי הסתכמו ב-221.1 מיליון דולר, גידול של 6.5% לעומת 207.5 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2014. הרווח הנקי (non-GAAP) ושיעור הרווח הנקי (non-GAAP) ברבעון גדלו ל-46.3 מיליון דולר ו-21.0%, בהתאמה, לעומת 35.4 מיליון דולר ו-17.1%, בהתאמה, ברבעון השלישי של 2014. הנהלת החברה מעריכה שההכנסות (non-GAAP) לרבעון הרביעי של 2015 יסתכמו ב-262 מיליון דולר עד 278 מיליון דולר. הרווח (non-GAAP) למניה צפוי להיות בטווח של 0.97 דולר עד 1.08 דולר.

אלוט תקשורת דיווחה הבוקר על ירידה של 22% בהכנסות ברבעון השלישי לרמה של 23.5 מיליון דולר.

קמטק דיווחה היום על הכנסות של 3 מיליון דולר ברבעון השלישי - גידול של 4% לעומת הרבעון הקודם וגידול של 17% לעומת הרבעון המקביל הודות לצמיחה במכירות בשוק המארזים המתקדמים לשבבים. הרווח הנקי על בסיס non-GAAP עמד על 1.2 מיליון דולר.