גאדג'טים: סמסונג S6 edge plus - פאבלט מצוין עם מסך קמור

ה-S6 Edge Plus הוא פאבלט עם מסך מצוין וקמור, מצלמה איכותית וסוללה טובה. לא צריך הרבה יותר

התקופה האחרונה עמוסה לא רק בהשקות סמארטפונים, אלא גם בפאבלטים (הכלאה של סמארטפון וטאבלט). Galaxy S6 edge plus, שהושק בישראל לפני מספר שבועות, מציע גרסה בעלת מסך גדול יותר לסמארטפון הדגל S6 edge.

מסך: מסכי סדרת גלקסי S6 נחשבים למוצלחים בתעשייה ודגם הפלוס לא שונה בכך. המסך, שגודלו 5.7 אינץ', מיוצר בטכנולוגיית Super AMOLED ברזולוציית 2K. הצבעים עשירים מאוד והטקסט והפרטים המופיעים בו חדים. המסך גולש לצדדים (קמור). מעבר למראה העתידני של המכשיר ולהיעדר שוליים, המסך הקמור לא נותן ערך רב למשתמש.

סמסונג הוסיפה בצד המסך גישה מהירה לרשימת אנשי קשר מועדפים ולאפליקציות חשובות (רעיון המזכיר את אפליקציית drupe המצוינת). הגישה ליישום הזה צפה כל הזמן על המסך, גם כאשר נמצאים באפליקציות אחרות. בזמן שהצג כבוי, המסך הקמור מאפשר לקבל מידע על מזג האוויר, שעה ואחוז סוללה ועדכוני חדשות מאתרים יעודיים (המבחר עצמו מצומצם). הדבר מתבצע באמצעות הזזת האצבע מימין לשמאל בצד המסך. מערכת ההפעלה היא אנדרואיד לוליפופ (גרסה 5.1.1) עליה מולבש הממשק של סמסונג.

עיצוב: האדג' פלוס עשוי כולו מזכוכית, כולל הגב. הפאבלט נראה מצוין והוא משלב מסגרת כסופה ומעוגלת בפינות. זה פאבלט שפשוט חבל לכסות בכיסוי (מצד שני, חבל יותר שהוא ישבר). משקל המכשיר סביר יחסית לפאבלט - 153 גרם. העובי 6.9 מ"מ בלבד.

חומרה: בדומה לדגמי פרימיום אחרים שסמסונג הוציאה בחודשים האחרונים, גם האדג' פלוס לא מאפשר להרחיב את הזיכרון באמצעות כרטיס. מצד שני, סמסונג דאגה לצייד את הגרסה הבסיסית בנפח אחסון של 32 ג'יגה (האייפון מגיע עם רק 16 ג'יגה). הפאבלט הזה מתגאה בזיכרון עבודה גדול של 4 ג'יגה. דבר המשפיע בצורה ישירה על מספר האפליקציות שאפשר להפעיל מבלי שהמכשיר יתחיל לגמגם. המעבד הוא Exynos 7420 תוצרת סמסונג בעל שני מעבדי ארבע ליבות במהירות 2.1 ועוד 1.5 ג'יגה הרץ. לעיתים מורגשת איטיות קלה, כולל התחממות של גוף המכשיר.

ביומטרי: מכשירי הפרימיום מהדור האחרון מגיעים עם מנגנון טביעת האצבע לשחרור נעילת הפאבלט. האדג' פלוס לא שונה בכך. מנגון טביעת האצבע עובד בצורה מושלמת. הוא סורק את האצבע במהירות וקשה לזכור פספוסים שלו.

מצלמה: דגם אדג' פלוס מציג מצלמה עם חיישן 16 מגה פיקסל ומייצב תמונה אופטי. תוצאות הצילום מצוינות, התמונות חדות, עשירות בצבעים ורמת פירוט גבוהה. מצלמת הסלפי בעלת חיישן 5 מגה פיקסל מספקת צילום סביר מינוס. סמסונג גם שילבה במכשיר אפליקציה פנימית לשידור וידיאו בזמן אמת ליו-טיוב ושיתוף שלו עם חברים: פתרון מוצלח שעובד בצורה מאוד פשוטה.

סוללה: סמסונג אמנם לא מאפשרת להחליף את סוללת האדג' פלוס בקלות, אבל היא ארזה את הפאבלט בשלל טכנולוגיות שמפצות את המשתמש.

ראשית, הסוללה מחזיקה מעמד עד שעות הלילה המאוחרות גם למשתמשים כבדים (קיבולת הסוללה 3000 מיליאמפר/שעה). הפאבלט תומך בטעינה אלחוטית (גם טעינה אלחוטית מהירה) באמצעות משטח הטענה מיוחד (נמכר בנפרד) וגם בטעינה מהירה באמצעות כבל - טכנולוגיה מוצלחת המאפשרת להטעין באופן מלא את המכשיר בתוך שעה וחצי.

בשורה התחתונה: ה-S6 Edge Plus הוא פאבלט עם מסך מצוין וקמור, מצלמה איכותית וסוללה טובה. לא צריך הרבה יותר.

מחיר: 4,300 שקל בחנויות סמסונג, 4,200 שקל בסלקום, 4,260 שקל בפלאפון ו-4,400 שקל באורנג'.

ציון: 9.