מיילן: "פריגו מבקשת מכפיל לא ריאלי"; פריגו: "בטוחים שבעלי המניות ידחו ההצעה"

אחרי בכירי פריגו, השבוע יגיעו לארץ בכירי מיילן כדי לנסות לשכנע את המוסדיים המקומיים להיענות להצעה ■ היו"ר קורי: "נרגשים מהאישור לרישום הכפול בת"א"

רוברט קורי / צילום: בלומברג
רוברט קורי / צילום: בלומברג

חברות התרופות פריגו ומיילן ממשיכות להתכתש על רקע ניסיון ההשתלטות העוינת של מיילן על פריגו. מיילן  הגישה לבעלי מניות פריגו  הצעת רכש ששוויה הנוכחי הוא 25.9 מיליארד דולר, והיא מהווה פרמיה של 11.8% על מחיר מניית פריגו. ההצעה בתוקף עד ה-13 בנובמבר, והשבוע יגיעו בכירי מיילן לישראל, כדי לנסות לשכנע את הגופים המוסדיים הישראלים המחזיקים בכ-10% מפריגו לתמוך בעסקה.

בינתיים, אחרי שבשבוע שעבר דחה ביהמ"ש בת"א את בקשת פריגו לצו מניעה נגד הצעת הרכש וסלל את דרכה של מיילן לרישום בבורסה המקומית, בסוף השבוע, גם בביהמ"ש בארה"ב יצאה מיילן כשידה על העליונה. ביהמ"ש המחוזי בדרום ניו יורק דחה את בקשת פריגו לצו מניעה, וקבע כי מיילן סיפקה את דיווח נאות בנוגע לסינרגיות הצפויות מהעסקה (בסך 800 מיליון דולר לפני מס, בשנה הרביעית שלאחר השלמת העסקה).

מיילן פרסמה ביום שישי דוחות רבעוניים בהם עקפה את התחזיות בשורת הרווח. מתחילת השנה הסתכמו הכנסות החברה ב-6.9 מיליארד דולר, צמיחה של 23%, אך הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות ירד ב-12% ל-653 מיליון דולר. בשיחת הוועידה שערכה מיילן לאחר פרסום הדוחות, בכירי החברה התייחסו באריכות לעסקת פריגו.

לדברי היו"ר, רוברט קורי, "אנו מצפים לצרף את עובדי פריגו למשפחת מיילן בקרוב". הוא הוסיף התייחסות ספציפית לעובדי פריגו בישראל ואמר כי בחברה "נרגשים מאוד מהאישור המשפטי לרישום הכפול בבורסה בת"א, ומצפים להזדמנות להציג את עצמנו למשקיעים ולעובדי פריגו בישראל". כזכור, אחד החששות של עובדי פריגו בארץ נובע מהמחויבות המוצהרת של מיילן לפעילותה בהודו, וחברי כנסת שדנו בנושא בוועדת הכספים לאחרונה הביעו דאגה מהאפשרות שמיילן תסגור את מפעלי פריגו בנגב ותעביר את הפעילות להודו.

"מיילן ממציאה מונחים חדשים"

קורי התייחס גם לשאלת המכפיל לפיו פריגו נסחרת. כחברת תרופות שעיקר פעילותה פונה לשוק הצרכני, פריגו נהנתה לאורך השנים ממכפיל גבוה יותר משל חברות תרופות אחרות, וזהו אחד הטיעונים של פריגו נגד הצעת מיילן, שלדברי פריגו מעריכה את החברה בחסר. "זה לא משנה איזה מכפיל לא-ריאלי פריגו מבקשת ליישם על עצמה", אמר קורי, "מכיוון שהתוספת המיידית לרווח (accretion) עבור בעלי המניות של פריגו מדברת בעד עצמה". במצגת שצירפה מיילן נכתב כי עסקי פריגו מצביעים על החולשה באסטרטגיית העצמאות של החברה וכי עסקיה הצרכניים מציגים האטה.

בתגובה לדברים ציינו בפריגו כי "מיילן שוב לא מצליחה לספק הסבר לבעלי המניות של פריגו מדוע להיענות להצעתה הבלתי מספקת. מיילן מתחמקת משימוש במדדים שבעלי המניות מסתכלים עליהם, כמו פרמיה בעסקה והמכפילים הגבוהים של פריגו, וממציאה מונחים חדשים כמו מחירי מניה היפותטי ו-accretion". בפריגו הזכירו את סירובה של מיילן לקבל הצעה בפרמיה של 48% מטבע והוסיפו כי "אנו בטוחים שבעלי המניות שלנו לא יתפתו וידחו את ההצעה".

בתוך כך, בסוף השבוע דווח שרשות ניירות הערך בארה"ב (SEC) חוקרת האם מיילן דיווחה כראוי על עסקת נדל"ן שמערבת את החברה וסגן היו"ר שלה, רודני פיאט, שהחזיק חלקית בקרקע שעליה נבנה מטה החברה ב-2013.