תעשיינים בצפון נגד קיצוץ הטבות המס: המשקיעים יברחו

מאות תושבים מהגליל המערבי הפגינו היום מול משרד ראש הממשלה בירושלים ובמספר מוקדים בצפון נגד הכוונה לקצץ את הטבות המס - וקיבלו רוח גבית מתעשיינים מובילים

הפגנת תושבי הצפון בי–ם / צילום: שלמה שרביט
הפגנת תושבי הצפון בי–ם / צילום: שלמה שרביט

רוח גבית מתעשיינים בצפון לתושבי הגליל המערבי שנאבקים בקיצוץ הטבות המס: כ-15 תעשיינים פנו היום (ב') לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לשר האוצר וליו"ר ועדת הכספים בקריאה לסגת מהתוכנית לקצץ בהטבות המס לתושבי הפריפריה.

התעשיינים טענו כי מהלך זה יישא "משמעות הרסנית בהווה ובעתיד", והזהירו כי "בעלי מפעלים ויזמים שחשבו להרחיב מפעלים בצפון או להקים חברות חדשות עשויים לבחור שלא לעשות כך ויעדיפו להשקיע במרכז הארץ, שמעניק להם כוח אדם מיומן ונגיש, לצד הוצאות שינוע נמוכות".

על הפנייה חתומים בין השאר מנכ"ל ישקר, יעקב הרפז; מנכ"ל קוטלב חניתה, עובד שפירא; מנכ"ל עדשות חניתה, יורם גונן ועוד. "הקיצוץ המוצע צפוי לייצר מציאות חיים קשה עבור אותם אלפי אנשים שחלקם הגדול עבר להתגורר באזור (הגליל המערבי - י.א) לאור ההטבות ויכולת השתכרות ריאלית להם ולבני משפחתם. במציאות שבה אנו מתקשים למשוך עובדים איכותיים לאזור הגליל פגיעה בהכנסתם בוודאי תמנע מאתנו את האפשרות למשוך עובדים ומתיישבים חדשים ואף להשאיר באזור את המשפחות שכבר מתגוררות בו", כתבו המנכ"לים.

"עשרות המפעלים יתקשו לסייע לעובדים בפגיעה הכללית הצפויה להם, ומכאן תלך ותתרחב הפגיעה במפעלים עצמם ובכלכלת האזור כולו עד לכדי הגירה שלילית של כוח עבודה איכותי שבלעדיו לא ניתן יהיה לקיים תעשייה משגשגת".

מאות תושבים מהגליל המערבי הפגינו היום מול משרד ראש הממשלה בירושלים ובמספר מוקדים בצפון נגד הכוונה לקצץ את הטבות המס. יו"ר מטה המאבק בקיצוץ וראש עיריית מעלות תרשיחא, שלמה בוחבוט, תקף את נתניהו: "ביבי, מדוע אנשיך משקיפים עלינו מלמעלה", קרא, "שלח לפה את מנכ"ל משרדך לדבר אתנו. זו בושה שלא זכורה לנו גם ממאבקים קודמים, שאף נציג מהשלטון לא מנהל אתנו דיאלוג".

במסגרת המחאה מושבתות מאתמול העיריות עכו, נהריה ומעלות תרשיחא. ראשי הרשויות הבהירו כי השביתה, שכוללת גם את מערכות החינוך, אינה מוגבלת בזמן.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, הודיע כי ההצבעה על הטבות המס ליישובים לא תתקיים "כל עוד לא אהיה בטוח שאני עושה דבר טוב", כדבריו. ח"כ גפני אמר כי "מאחר והרחבנו מאוד את רשימת היישובים המוטבים ולמרות התופסת התקציבית לכך, עדיין יש מיעוט קטן של יישובים שלגביו תהיה פגיעה מזערית לבעלי שכר גבוה וגם את זה אנחנו מנסים לפתור בדרכים שונות. לא נצביע בנושא עד שנמצה את התהליך ונוודא שהפגיעה בהם, אם בכלל תהיה כזאת, תהיה מזערית ביותר".