צמצומים? 30 אדריכלים של ויה ארקדיה יצאו לניו-יורק

בשיאם של סגירת סניפים ופיטורי עשרות עובדים ברשתות נגב קרמיקה וחברת-הבת ויה ארקדיה, השייכות לחברת אפריקה תעשיות, יצאה משלחת של 30 אדריכלים לניו-יורק ■ החברה: "הנסיעה היא חלק מהתוכנית השיווקית השוטפת"

ניו-יורק / צילום: רויטרס
ניו-יורק / צילום: רויטרס

בשיאם של הליכי צמצום, סגירת סניפים ופיטורי עשרות עובדים ברשתות נגב קרמיקה וחברת הבת ויה ארקדיה, השייכות לחברת אפריקה תעשיות, שלחה ויה ארקדיה משלחת של 30 אדריכלים מטעמה לניו-יורק - כך נודע ל"גלובס".

בקבוצת אפריקה ישראל מסבירים כי מדובר במהלך שיווקי שנועד להגדיל את נתח הלקוחות של החברה, וכי לפחות חלק מהוצאות הנסיעה ממומנות על ידי נותני חסויות אולם סירבו לומר מה היתה עלות הנסיעה וכמה מתוך העלות מומן מחסויות. עובדים שפוטרו לאחרונה מהחברה טוענים כי גם מימון חלקי של הנסיעה על ידי החברות הוא בלתי הולם.

נגב קרמיקה רכשה בשנת 2011 את רשת ויה ארקדיה, וגורם המעורה בפרטים סיפר כי בכוונתה לסגור את אחד מארבעת פסי הייצור במפעל נגב קרמיקה בירוחם. על רקע זה הם טוענים המפוטרים כי צמצום הפעילות שכרוך בפיטורי עובדים רבים, מותיר סימני שאלה רבים באשר למימון נסיעת האדריכלים לחו"ל.

לפני חודשים אחדים התפוצצה פרשת האי-סדרים בדוחות הכספיים של אפריקה תעשיות, שבה היה מעורב מנכ"ל החברה אבי מוטולה, שפוטר במארס האחרון מעבודתו. על רקע זה פורסם לאחרונה כי נגב קרמיקה תפטר בקרוב כ-90 עובדים ותסגור 5 סניפים. לאחר פיטורי מוטולה, שעל פי החשד ניפח את הכנסות החברה, נאלצה אפריקה תעשיות לתקן את דוחותיה.

דוברת ויה ארקדיה מסרה: "כנהוג במגזר תעשיית עיצוב הבית והבנייה, התוכנית השיווקית השוטפת של הקבוצה כוללת פעילויות מקצועיות רלוונטיות, המסייעות להידוק קשרי העבודה עם המגזר המקצועי בכלל והאדריכלים בפרט, ולהמשכיות ההתנהלות מולם. כחלק מכך נוהגת הקבוצה לערוך סיורים לימודיים בארץ ובעולם הכוללים בין היתר השתתפות בתערוכות בינ"ל מובילות, סיורים בערים מובילות בעולם ועוד.

"ויה ארקדיה משקיעה בימים אלה יותר מתמיד מאמצים רבים בקידום מהלכי שיווק שיהוו בשנים הקרובות את מנוע הצמיחה של החברה ויתרמו לביסוס מובילותה, בתוך שמירה על ההון האנושי. כל ניסיון להציג מהלכים אלה באור אחר חוטא למציאות, במיוחד לאור העובדה שמימון הסיור נעשה ברובו ע"י האדריכלים ונותני חסויות, הפועלים בשיתוף פעולה הדוק עם החברה לאורך שנים".