נעילה מעורבת בבורסה; פרטנר זינקה ב-8%, בזק ב-2.1%

מחזור המסחר הסתכם בכ-1.73 מיליארד שקל ■ סלקום רוכשת את גולן טלקום תמורת 1.17 מיליארד שקל ■ נגידת הפד: העלאת ריבית בדצמבר עדיין על השולחן

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ה') , יום המסחר האחרון לשבוע הנוכחי, במגמה מעורבת עם נטייה לירידות ברקע מגמה מעורבת בוול סטריט ובבורסות אירופה. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.73 מיליארד שקל.

נגידת הפד ג'נט ילן העידה אתמול בפני ועדת השירותים הפיננסים של הקונגרס ודיברה על הרגולציות והפיקוח בתחום הבנקאות, אך גם אמרה בפירוש כי העלאת הריבית בדצמבר עדיין על השולחן.

היא טענה כי "הסיכונים הנובעים מהטלטלה בכלכלה הגלובלית קטנו מאוד". לדבריה, הביצועים של הכלכלה האמריקאית טובים. דברים אלה מחזקים את ההערכות כי ייתכן שהפד בדרך להעלות את הריבית.

דבריה של ילן באים, בין היתר, על רקע דוח התעסוקה לחודש אוקטובר, שיפורסם מחר על ידי משרד העבודה האמריקאי. על פי התחזיות המוקדמות, המשק האמריקאי הוסיף בחודש החולף 179 אלף משרות לאחר הוספה של 142 אלף משרות בלבד בספטמבר. שיעור האבטלה צפוי לרדת מ-5.1% ל-5%.

גולן טלקום נמכרת לסלקום תמורת 1.17 מיליארד שקל. העסקה נחתמה אתמול והבוקר יצאה הודעה לבורסה על השלמת העסקה שכפופה לאישור משרד התקשורת ורשות ההגבלים העסקיים. גם פרטנר בולטת במסחר, ובזק המחזיקה בפלאפון. [לסיפור המלא]

 

מיילן  הוסיפה לעמוד במוקד לאחר שהצטרפה אתמול לבורסה בתל אביב. היא אחת החברות הגדולות בבורסה המקומית, ועתידה בחודש הבא להצטרף למדדי המניות הגדולים בתל אביב.

עונת הדוחות בתל אביב החלה, במקביל לעונת הדוחות בארה"ב. אתמול כבר הספיקה לפרסם שופרסל , שדיווחה על יציבות בהכנסות אך על עלייה ברווח, בשל ההתייעלות.

מזור רובוטיקה דיווחה היום על עלייה של 32% בהכנסות הרבעון החולף ל-5 מיליון דולר, כשבמהלך הרבעון נמכרו 3 מערכות רנסנס. על בסיס non-GAAP, ההפסד הנקי התרחב ל-4.2 מיליון דולר או 10 סנט למניה.

דירוג האשראי של טבע צפוי לרדת לרמה של "Baa2" עם תחזית יציבה, כך הודיעה אמש סוכנות הדירוג מודי'ס. זאת, כתוצאה מהחוב שיגדל על מנת לממן את הרכישה של החטיבה הגנרית של אלרגן, בהיקף 40.5 מיליארד דולר. כרגע הסוכנות לא משנה את הדירוג של טבע שעומד על "Baa1".

מגדל ביטוח הודיעה אתמול כי היא משהה את חלוקת הדיבידנד בהיקף 200 מיליון שקל, זאת לאחר התערבות של הממונה על שוק ההון במשרד האוצר.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]