לקראת דוח התעסוקה: וול סטריט ננעלה בירידות שערים

אורבוטק דיווחה על גידול בהכנסות וברווחים ברבעון ■ פייסבוק הכתה אמש את התחזיות - ושווי השוק שלה מתנפח ■ שיעור הפריון עלה ב-1.6% לעומת צפי לעלייה של 0.1% ■ בכיר בפד: בקרוב יהיה מתאים להעלות את הריבית

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') במגמה שלילית, לקראת פרסום דוח התעסוקה מחר, ובצל הרמיזה שסיפקה נגידת הפד ג'נט ילן בנוגע לאפשרות של העלאת ריבית בחודש הבא.

"אני חושב שהמשקיעים זהירים לקראת דוח התעסוקה של מחר", אומר רוברט פבליק, אנליסט שווקים ראשי בבוסטון פרייבט וולת'.

עיקר תשומת הלב בוול סטריט ממוקדת בדוח התעסוקה שיתפרסם מחר, ובהשפעה של הנתון על החלטת הריבית של דצמבר. נשיא שלוחת הפד באטלנטה, דניס לוקהארט, אמר היום כי בקרוב יהיה זה הולם להעלות את הריבית, אולם לא נקט מפורשות בתאריך של דצמבר.

"אני צופה שהסיכונים, שהובילו להותרת המדיניות על כנה בספטמבר ובאוקטובר, יקטנו", אמר לוקהארט בנאום שנשא בשוויץ.

נגידת הפד ג'נט ילן העידה אתמול בפני ועדת השירותים הפיננסים של הקונגרס ודיברה על הרגולציות והפיקוח בתחום הבנקאות, אך גם אמרה בפירוש כי העלאת הריבית בדצמבר עדיין על השולחן.

דבריה של ילן באים, בין היתר, על רקע דוח התעסוקה לחודש אוקטובר, שיפורסם מחר על ידי משרד העבודה האמריקאי. על פי התחזיות המוקדמות, המשק האמריקאי הוסיף בחודש החולף 179 אלף משרות לאחר הוספה של 142 אלף משרות בלבד בספטמבר. שיעור האבטלה צפוי לרדת מ-5.1% ל-5%.

באירופה, נגיד ה-ECB מריו דרגי אמר היום כי מועצת הבנק תשקול בדצמבר דרכים להגדלת תוכנית התמריצים שלו, אם היא תגיע למסקנה שהמדיניות המוניטרית עד כה עדיין לא הצליחה להביא ליציבות מחירים.

היום פורסמו התביעות השבועיות לדמי אבטלה שעמדו על 276 אלף לעומת צפי לכ-263 אלף, שיעור הפריון ברבעון השלישי עלה ב-1.6% לעומת צפי לעלייה של 0.1% ועלות העבודה ברבעון שעלתה ב-1.4% לעומת צפי לעלייה של 2.2%.

פייסבוק עולה לאחר הדוחות

עונת הדוחות נמשכת. פייסבוק עקפה את התחזיות והגדילה את מספר המשתמשים החודשי שלה ב-14%, כך עולה מהדוחות הכספיים שפרסמה הערב החברה אמש לאחר נעילת המסחר בוול סטריט. הרשת החברתית הגדולה בעולם דיווחה על רווח של 57 סנט למניה, לעומת צפי ל-52 סנט למניה. ברבעון המקביל אשתקד הרוויחה פייסבוק 43 סנט למניה. בגזרת ההכנסות דיווחה פייסבוק על 4.5 מיליארד דולר, לעומת הצפי ל-4.37 מיליארד דולר, ולעומת 3.2 מיליארד דולר אשתקד.

אורבוטק דיווחה כי הכנסותיה ברבעון השלישי של 2015 עלו בכ-13.9% והסתכמו בכ-190.5 מיליון דולר, בהשוואה לכ-167.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי (Non-GAAP) ברבעון השלישי צמח בכ-4.9% לכ-23.7 מיליון דולר (12.4% מההכנסות) בהשוואה לרווח נקי של כ-22.6 מיליון דולר (13.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

מזור רובוטיקה דיווחה היום על עלייה של 32% בהכנסות הרבעון החולף ל-5 מיליון דולר, כשבמהלך הרבעון נמכרו 3 מערכות רנסנס. על בסיס non-GAAP, ההפסד הנקי התרחב ל-4.2 מיליון דולר או 10 סנט למניה.

חברת גולן טלקום נמכרת לחברת סלקום תמורת 1.17 מיליארד שקל. העסקה נחתמה אתמול והבוקר יצאה הודעה לבורסה על השלמת העסקה שכפופה לאישור משרד התקשורת ורשות ההגבלים העסקיים והיא צפויה לעבור עוד תהליכים ארוכים עד שתאושר.