נעילה שלילית בבורסה בת"א; קנון נפלה 5.1%, פרטנר 2.6%

דוח התעסוקה האמריקאי ניפץ ביום ו' את כל התחזיות; האם העלאת ריבית תתרחש כבר בחודש הבא? ■ קנון דיווחה בסוף השבוע כי תזרים הון נוסף למיזם הרכב קורוס ■ נתניהו ליו"ר ועדת הכלכלה: בכוונתי להפעיל את סעיף 52 בחוק ההגבלים

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

הבורסה בת"א ננעלה  היום (א') בירידות שערים, ברקע המגמה המעורבת שחתמה בסוף השבוע את המסחר בוול סטריט, זאת לאור דוח התעסוקה החודשי בארה"ב שניפץ את התחזיות המוקדמות. במדד המעו"ף בלטו בעליות מניות הפארמה, בעוד מניות הבנקים סיימו באדום. מחזור המסחר הסתכם בכ-753 מיליון שקל.

המשק האמריקאי הוסיף בחודש אוקטובר 271 אלף משרות ושיעור האבטלה ירד ל-5%, נתונים אשר מגבירים את הסיכוי להעלאת ריבית על ידי הפדרל ריזרב כבר בחודש הבא, לראשונה מאז 2006.

על פי התחזיות המוקדמות, המשק בארה"ב אמור היה להוסיף 179 אלף משרות ושיעור האבטלה צפויה היה להישאר ללא שינוי על 5.1%. כעת, במצב של "תעסוקה מלאה", על פי קברניטי הבנק המרכזי, נראה כי הדרך להעלאת ריבית סלולה.

נגידת הפד ג'נט ילן העידה בשבוע שעבר בפני ועדת השירותים הפיננסים של הקונגרס ודיברה על הרגולציות והפיקוח בתחום הבנקאות, אך גם אמרה בפירוש כי העלאת הריבית בדצמבר עדיין על השולחן. היא טענה כי "הסיכונים הנובעים מהטלטלה בכלכלה הגלובלית קטנו מאוד". לדבריה, הביצועים של הכלכלה האמריקאית טובים. דברים אלה מחזקים את ההערכות כי ייתכן שהפד בדרך להעלות את הריבית, עוד השנה.

לאחר פרסום דוח התעסוקה העריכו רבים מהכלכלנים כי העלאת ריבית אכן תתרחש, כאשר דוח התעסוקה האחרון לפני, זה של חודש נובמבר, מקבל משמעות רבה מאוד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע ביום חמישי האחרון ליו"ר ועדת הכלכלה, איתן כבל, כי בכוונתו להפעיל את סעיף 52 לחוק ההגבלים העסקיים וכך יוכל להוציא לפועל את מתווה הגז ולעקוף את הממונה על ההגבלים. נתניהו יבצע את הצעד מתוקף תפקידו כשר הכלכלה לאחר שיו"ר ש"ס, אריה דרעי, התפטר מתפקידו. נציין את אבנר , דלק קידוחים ורציו .

סלקום הודיעה ביום חמישי על רכישת גולן טלקום תמורת 1.17 מיליארד שקל, והעסקה כפופה לאישורי משרד התקשורת ורשות ההגבלים העסקיים. גם פרטנר ובזק , המחזיקה בפלאפון, יוסיפו לרכז עניין.

חברת קנון  דיווחה בסוף השבוע על הזרמה נוספת של כספים למיזם הרכב הסיני ההפסדי קורוס, בהיקף של כ-44 מיליון דולר. זאת במסגרת שותפותה במיזם, יחד עם צ'רי. נוסף על כך הודיעה קנון כי כל אחת משתי השותפות תעמיד למיזם ערבות בסכום של 28 מיליון דולר.

מיילן , שהצטרפה בשבוע שעבר למסחר בתל אביב, המשיכה לרכז עניין. השבוע עתידה להצטרף גם מנקיינד לבורסה המקומית, זאת במסגרת הרישום הכפול שמעודדת הבורסה להגדלת מחזורי המסחר.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]