כ-130 עובדי קומברס בישראל יפוטרו - ויקבלו פיצוי ענק

ההסתדרות והנהלת קומברס ( XURA) חתמו על הסכם קיבוצי ■ העובדים שיפרשו עד 2016 יקבלו מענק של עד 8 משכורות, ויוגדלו ההפרשות הסוציאליות לכלל העובדים

קומברס / צילום: תמר מצפי
קומברס / צילום: תמר מצפי

כ-130 עובדים בחברת קומברס, שבאחרונה שינתה שמה ל-XURA, יפוטרו מעבודתם במסגרת הסדר פרישה עליו חתמה החברה עם ההסתדרות בהסכם קיבוצי. 130 העובדים יפרשו באופן מדורג עד אמצע 2016, ויזכו לפיצויים מוגדלים בשל פרישתם.

ההסכם הקיבוצי נחתם לאחר מו"מ של כחודשיים, ולפיו קומברס התחייבה שלא לבוא בדרישות התייעלות נוספות עד 2017 לפחות. כמו כן הוסכם כי החברה תעניק מענק מוגדל של עד 8 משכורות נוספות לעובד שיסיים את עבודתו בחברה במסגרת התהליך, וזאת בנוסף לפיצויי הפיטורים שיינתנו לו לפי חוק. בנוסף לכך נקבע כי החברה תממן ייעוץ והכוונה לעובדים הפורשים.

לצד הסדרת הפרישה, נקבע כי החברה תבצע השלמה רטרואקטיבית של הפרשה לקופות עבור רכיב פיצויי הפיטורים על מלוא השכר בגין כל שנות העבודה של כל העובדים בקומברס, ומעתה והלאה תפריש החברה הפרשות סוציאליות על השכר המלא.

במקביל לחתימה על ההסכם ההסתדרות והנהלת קומברס אשררו את הצהרתן לגבי חתימה על הסכם קיבוצי מקיף שיסדיר את תנאיהם של כלל עובדי קומברס עד סוף השנה.

נזכיר כי עובדי קומברס התארגנו בהסתדרות באפריל 2015 ומאז נחתם הסכם קיבוצי אשר הסדיר את מעברם וזכויותיהם של 240 עובדים לחברה ההודית טק מהינדרה. באוגוסט האחרון הכריזה ההסתדרות סכסוך עבודה בעקבות השינויים המבניים הנעשים בקומברס הגלובלית והמיזוג של החברה עם "אסיז'ון" הבריטית ודרישתה של החברה להתייעל.

ירון דקל, יו"ר ועד קומברס: "הסכם זה הוא הסכם ראשון מסוגו בתחום ההיי-טק הישראלי שנושא בחובו הישגים גדולים לעובדים בתחום תנאי ההעסקה, תנאי הפרישה והביטחון התעסוקתי. לצד ויתורים כואבים ישנם הישגים גדולים ללא תקדים. אני גאה בעובדי קומברס ישראל על הסבלנות והסולידריות ההדדית שאפשרו לנו לנהל משא ומתן בתנאים האופטימליים ולמקסם את הישגנו".

שמוליק חכם, מנהל פעילות החברה בישראל וראש צוות המשא ומתן, אמר כי "XURA מיישמת את האסטרטגיה הארגונית עליה החליטה הנהלת החברה העולמית הכוללת הסכם שיתוף פעולה תפעולי עם חברת טק-מהינדרה ומכירת חטיבת הבילינג לחברת אמדוקס. באמצעות המיזוג עם Acision, חברת XURA כעת חולשת על 40% מהשוק העולמי, XURA פונה לשווקים חדשים ומיישמת מודלים של מכירת שירותים דיגיטליים".

יקי חלוצי, יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק: "ההתאגדות בענפי ההיי-טק מוכיחה שגם במצבים קשים צריך ואפשר לשמור על זכויותיהם ועל ביטחונם התעסוקתי של העובדים".