מנכ"לית הוט: אנו חווים ירידה מתמדת במספר המנויים

דורשת ממנכ"ל משרד התקשורת לעצור את כוונת מועצת הכבלים לחייב את החברה להשקיע יותר ביצירה מקורית

מנכ"לית הוט, טל גרנות, דורשת ממנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, לעצור את כוונתה של יו"רית מועצת הכבלים והלוויין, ד"ר יפעת בן-חי-שגב, לחייב את החברה להשקיע יותר ביצירה מקורית.

בן-חי-שגב צפויה להודיע בקרוב על הגדלת דרישת ההשקעה בהפקות מקור מהוט ו-yes, מ-8% כיום ל-9% ככל הנראה.

גרנות טוענת כי אין דחיפות לקבל החלטה זו, במיוחד לנוכח העובדה שבימים אלה מתכנסת "ועדת פילבר" בראשותו של המנכ"ל, אשר אמורה לקבל החלטות כוללת על הרגולציה בשוק המדיה.

גרנות פירטה במכתבה את ההתמודדויות של חברת הכבלים בימים אלה, ובכלל זה היא מציינת את סלקום טיוי ואת כוונתה של נטפליקס להגיע לישראל.

"עד לאימוץ אסדרה חדשה פועלת הוט במגרש משחקים לא שוויוני על רקע תחרות גוברת והולכת מטעם שחקנים חדשים שאינם נתונים לרגולציה", נכתב במכתבה של גרנות. "גורמי השידור הרב-ערוצי מושפעים קשות מכך, והם מחכים כבר זמן רב למוצא פיו של הרגולטור להחלה שוויונית, הוגנת ומאוזנת של כללי הרגולציה, ולהתאמת הכללים הקיימים למציאות החדשה.

"במקביל מתמודדת הוט עם ירידה מתמדת במספר המנויים וברמת ההכנסות ממנוי, וזאת לצד קיומה של רגולציה כבדה שלא חלה בה כל התאמה לשינוי הנסיבות המהותיים ביותר בשוק. הכבדה נוספת בנטל בעת הזו, כאשר השינויים בשוק כבר נותנים אותותיהם, לא רק שאינה סבירה, היא גם שגויה ובלתי צודקת. היא מתעלמת מן המציאות הקיימת ומגורמים רלוונטיים נוספים להחלטה בנושא זה, אינה שוקלת אותם ואת השפעתם האפשרית, והיא צפויה לפגוע בהוט וברווחיותה באופן בלתי מדתי וסביר".

ממשרד התקשורת נמסר כי "כל החלטה תעשה בשיתוף-פעולה בין המנכ"ל לבין יו"ר מועצת הכבלים והלוויין".

מחברת הכבלים נמסר כי "הוט פנתה בנושא במכתב ליו"ר מועצת הכבלים והלוויין, במסגרתו ציינה כי על רקע הטלטלה שעובר שוק השידורים, לרבות כניסת מתחרים חדשים אשר כללי הרגולציה אינם חלים עליה, הגברת הנטל הרגולטורי אינה סבירה, ובוודאי שלא סביר כי עיסוק בנושא יעשה שלא במסגרת אסדרה כוללת ובמנותק מהדיונים בוועדת השידורים".

ממועצת הכבלים והלוויין נמסר כי "בהתאם לחוק התקשורת על המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין לקבוע את השיעור מהכנסותיהם השנתיות של בעלי הרישיונות להוט ו-yes בטווח שבין 8%-12% מן ההכנסות. על המועצה לקבוע את השיעור שיושקע בהפקות מקור החל משנת 2016 ואילך, כפי שמתחייב מן החוק. המועצה החלה בהליך בחינה מעמיק של כלל ההיבטים הנוגעים לסוגיית שיעור ההשקעה, לרבות שימוע ציבורי והזמנת חוות-דעת כלכלית מקיפה ויסודית על-ידי חברת ייעוץ חיצונית.

"ניתוח כלל ההיבטים הנוגעים לעניין נעשה גם בשים לב למצב ההשקעה בהפקות מקור בסביבה הטלוויזיונית אשר מחוץ למסגרת הכבלים והלוויין, לרבות ערוצי הברודקאסט ורשות השידור וכן המדיה החדשה. מחובתה לקיים את הדין ולקבוע את השיעור בטווח שקובע החוק".