הבורסה ננעלה בירידות; ח"ל ירדה 3%, פרטנר עולה 1.7%%

ירידות שערים נרשמות גם בשוקי העולם ■ המלצות ועדת ששינסקי 2 אושרו בוועדת הכספים

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה בתל-אביב ננעל היום (ב') במגמה שלילית, כשהמעו"ף יורד ב-0.5%. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.4 מיליארד שקל. בשוקי העולם מתנהל המסחר בירידות שערים גם כן.

הסוחרים סביב העולם מתחילים לנסות ולתמחר העלאת ריבית קרובה בארה"ב, זאת לאחר פרסום דוח התעסוקה לחודש אוקטובר בארה"ב, אשר ניפץ את כל התחזיות המוקדמות. כעת מעריכים כי גברו הסיכויים להעלאה כבר בדצמבר, לראשונה מאז 2006.

בכירי הפד, כולל היו"ר ג'נט ילן, הדגישו לא אחת כי האופציה להעלאה כבר בדצמבר עדיין על השולחן, כשדוח התעסוקה לחודש נובמבר מקבל כעת משנה תוקף וחשיבות עצומה.

כיל נסחרה ברקע אישור בוועדת הכספים של המלצות ועדת ששינסקי 2, זאת לאחר דיון סוער במסגרת הוועדה בהשתתפות מנכ"ל החברה לישראל .

מניות התקשורת נסחרו בימי המסחר האחרונים בתנודתיות רבה ברקע הודעת סלקום על רכישת גולן טלקום. העסקה עתידה להעלות את מחירי הסלולר בישראל, אך גוברים הספקות אם היא תאושר בכלל. נציין את סלקום , פרטנר ובזק , המחזיקה בפלאפון.

קנון הוסיפה לרכז עניין לאחר שדיווחה בסוף השבוע על הזרמה נוספת של כספים למיזם הרכב הסיני ההפסדי קורוס, בהיקף של כ-44 מיליון דולר. זאת במסגרת שותפותה במיזם, יחד עם צ'רי. נוסף על כך הודיעה קנון כי כל אחת משתי השותפות תעמיד למיזם ערבות בסכום של 28 מיליון דולר. מניית החברה נפלה אתמול בכ-5%.

בעוד הנהלת חברת אדמה מתקדמת במגעים למיזוגה אל תוך חברת סנונדה הסינית, מתגלים פערים משמעותיים בין הצדדים לעסקה, ובעיקר בין שני בעלי המניות הנוכחיים באדמה: בעלת השליטה כמצ'יינה מסין ודסק"ש , אשר מנייתה נפלה אתמול בכ-5%.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]