נעילה מעורבת בת"א: מנקיינד קרסה 19%, כיל טיפסה 1.4%

מגמה שלילית בבורסות אירופה ובוול סטריט ■ האם הריבית בארה"ב תעלה בחודש הבא? ■ רשות ני"ע אוסרת על קרנות הנאמנות להשתתף בהנפקת מנקיינד ■ ברקע עסקת סלקום-גולן טלקום: פרטנר תפרסם דוחות רבעוניים מחר

בורסת תל אביב / צילום: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה של תל-אביב ננעל היום (ג') במגמה מעורבת, ברקע מגמה שלילית בבורסות אירופה ובוול סטריט. מניות הפארמה המשיכו לבלוט במסחר בעוד האג"ח הממשלתיות הארוכות טיפסו עד כ-0.7%. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.4 מיליארד שקל.

האם הריבית בארה"ב תעלה בחודש הבא? יו"ר הפד בבוסטון, אריק רוזנגרן, רמז על כך אתמול. בנאום שנשא ברוד איילנד, רוזנגרן אמר כי העלאה בדצמבר היא מתאימה כל עוד הכלכלה תמשיך במגמת שיפור, כפי שהוא צופה. לדבריו, עדיף להתחיל להעלות את הריבית בהקדם מאשר לחכות עם ההעלאה ואז להעלות את שיעורה באופן תכוף.

עידן אזולאי, מנהל השקעות ראשי באפסילון, מציין כי "השפעת המצב הביטחוני מתחילה לתת את אותותיה על נתוני המאקרו. זה ניכר בתיירות, בתעשייה ובמסחר. מן הסתם זה ימשיך להשפיע לפחות בטווח הקרוב. לכן, סביר להניח שגם אם התשואות בארה"ב ימשיכו לעלות מתוך ציפייה להעלאת ריבית, התשואות בארץ לא יושפעו מכך ונראה שהירידות בשבועיים האחרונים בשוק האג"ח המקומי יצרו הזדמנות קנייה בטווחים הארוכים".

בבית ההשקעות טופ אלפא מציינים כי "להערכתנו השווקים ימשיכו לחפש את כיוונם, אי הוודאות גבוהה אך נראה כי השווקים מתחילים להסתגל לציפיות הנשנות להעלאה של הריבית שעד עתה נחלו אכזבה. לאור זאת, ככל הנראה העלאה של הריבית, אם תבוא, תשפיע משמעותית על השוק האמריקאי, ובוודאי גם על השוק המקומי".

 

אופקו זינקה לאחר הדוחות

מניית אופקו נסחרה בעלייה חדה לאחר הדוחות הכספיים לרבעון השלישי שפרסמה החברה.

רשות ניירות ערך הורתה לקרנות הנאמנות שלא להשתתף בהנפקה של חברת התרופות מנקיינד . ברשות מעלים תהיות בנוגע לעד כמה הכספים שיופקדו בנאמנות לטובת החברה כנגד ההתחייבות להקצאה פרטית של מניות - מובטחים. בנוסף, ברשות דואגים בנוגע לנזילות של הקרנות, משום שבהקצאה פרטית עשויה להיות תקופת חסימה שתמנע את מימוש הנכסים באופן מיידי.

מניות טבע , טאואר , אורמת, נייס ופריגו בלטו במסחר על רקע פערי ארביטראז' שליליים של עד 2%. גם כיל בלטה לאחר שחזרה עם פער חיובי של 1.2%. כיל נסחרה אתמול ברקע אישור בוועדת הכספים של המלצות ועדת ששינסקי 2, זאת לאחר דיון סוער במסגרת הוועדה.

גלעד אלפר, אנליסט בכיר באקסלנס ברוקראז', מציין לקראת דו"חות כי"ל ביום חמישי הקרוב: "אנו כמובן מצפים לדו"ח טוב בהרבה מהרבעון השני של השנה, בשל סיום השביתה, אך החולשה בשוק האשלג, והשריפה במתקן רותם בחודש יוני שתכביד על ביצועי חטיבת הפוספטים עלולים לגרום לרבעון בינוני מאוד. בנוסף, אנו מניחים שהביצועים של העסק של הברום יהיו בינוניים כי החברה צריכה לייצר למלאי, אחרי השביתה ברבעון הראשון והשני וגם בשל החולשה בשוק האלקטרוניקה. לבסוף, חטיבת התכלית תראה להערכתנו ירידה של כ-10% במכירות לעומת שנה שעברה בשל הירידה בערך האירו ובשל קווי מוצרים שכי"ל מכרה בשנה האחרונה. מבחינת הרווח התפעולי, כמובן שיהיה זינוק משמעותי, של כמעט 100% לעומת הרבעון השני, אך אנו צופים ירידה לעומת שנה שעברה בעיקר בשל השריפה במתקן רותם והירידה במחירי האשלג . ממשיכים בהמלצת "תשואת שוק" על החברה".

פרטנר המשיכה לרכז עניין לקראת פרסום דוחותיה הרבעוניים מחר.