מוד'יס בתחזית עגומה: אזלו הכלים לטפל בזעזועים כלכליים

סוכנות דירוג האשראי מעריכה כי הכלכלה הגלובלית תתקשה לצמוח בשנים הקרובות וצופה קצב צמיחה ממוצע של 2.8% בשנתיים הקרובות ■ במוד'יס מעריכים עוד כי מעצבי המדיניות יתקשו להתמודד עם זעזועים כלכליים בעתיד משום שהם כבר עשו שימוש אגריסיבי בכל הכלים המוניטריים והפיסקליים

בורסה / צלם: רויטרס
בורסה / צלם: רויטרס

סוכנות דירוג האשראי מוד'יס פרסמה היום (ג') תחזית עגומה ומציינת שהכלכלה הגלובלית תתקשה לצמוח בשנים הקרובות ולמעצבי המדיניות יהיה קשה להתמודד עם זעזועים כלכליים, לאחר שנים שבהן הבנקים המרכזיים נקטו במדיניות סופר-מרחיבה, הורידו את הריבית לרמה אפסית והזריקו לשווקים מאות מיליארדי דולרים.

במוד'יס מעריכים שסין, הכלכלה השנייה בגודלה בעולם שהייתה למעשה קטר הצמיחה של הכלכלה הגלובלית בשנים האחרונות, מראה סימנים של האטה בתקופה האחרונה וצפויה ע"פ התחזיות לצמוח בקצב שנתי של 6.2% בלבד עד 2017 לאחר שצמחה בשיעור של עד כ-8% בעשור החולף.

מארי דירון, בכירה בסוכנות הדירוג, ציינה כי למעצבי המדיניות במדינות המובילות לא יהיו כלים מוניטריים ופיסקליים כדי להגן על הכלכלות שלהם מפני זעזועים כלכליים משום שהם כבר עשו שימוש אגרסיבי בכל הכלים שעומדים לרשותם. "הצמיחה הנמוכה של הכלכלה הגלובלית לא תאפשר למדינות להפחית את החוב הלאומי שלהם ולבנקים הלאומיים להעלות את הריביות בצורה משמעותית", היא טוענת.

במוד'יס הותירו את תחזית הצמיחה על כנה לעומת התחזית שפרסמו ברבעון הקודם, ומעריכים שהכלכלות של מדינות ה-G-20 יצמחו בקצב ממוצע של 2.8% בשנים 2015-17, רק 0.3% יותר מקצב הצמיחה בשנים 2012-2014 ופחות מקצב הצמיחה בשנים שלפני המשבר, שעמד על 3.8% בממוצע.