בנק הפועלים משיק סניף דיגיטלי ראשון ללא שימוש בנייר

הסניף הראשון ייפתח ברחוב אבן גבירול בת"א, ועד סוף השנה ייפתחו סניפים בגרנד קניון חיפה ובקניון רחובות ■ הסניף הדיגיטלי לא כולל דלפקי בנקאים, ואלה מסתובבים בסניף ומפנים את הלקוחות להורדת האפליקציות

בנק הפועלים יפתח מחר (ד') את הסניף הדיגיטלי הראשון שלו ללא שימוש בנייר. הסניף הראשון ייפתח ברחוב אבן גבירול בתל-אביב, ועד סוף השנה צפויים להיפתח סניפים נוספים בגרנד קניון חיפה ובקניון רחובות.

הסניף הדיגיטלי לא כולל דלפקי בנקאים, ואלה מסתובבים בחלל הסניף, שכולל בין היתר עמדה שמציגה את הפעולות ואת האפליקציות השונות שבנק הפועלים מציע במובייל ומפנה את הלקוחות להורדת האפליקציות בתוך הסניף.

בנוסף, הסניף מציע סימולטור לביצוע פעולות כמו בדיקת החזר חודשי ממוצע על הלוואות ועוד. כמו כן, ניתן לקבל בסניף ייעוץ פיננסי בתיאום פגישה מראש וכן לקבל ייעוץ פיננסי מראש באמצעות שיחת וידיאו.

בנוסף, בסניף קיימות מספר עמדות של סמארטפונים וטאבלטים כדי לבצע פעולות בנקאיות שונות, אותן ניתן גם לבצע מהמכשיר האישי של הלקוחות.

בבנק מסבירים כי הבנקאים מצוידים בשעונים חכמים, כך שיוכלו לדעת כשלקוחות נכנסים לבנק באמצעות זיהוי מכשיר המובייל שלהם ולגשת אליהם במידת הצורך, אך האפשרות נשענת על בלוטות', ובמקרה שבמכשיר המשתמש לא פועל הבלוטות' באותו הרגע, אין יכולת לזהות אותו באופן אוטומטי.

הסניף הדיגיטלי גם מנסה לחדש בעולם משיכת המזומנים ויאפשר למשוך סכומים גבוהים יותר, בכפוף לאישור מהיר של מנהלת הסניף. כך יוכל הלקוח, באמצעות טכנולוגיית iBeacon, לבקש את משיכת המזומנים ובחירת סוג השטרות מהאפליקציה החדשה של הבנק ומשיכת הכסף באמצעות הצמדת מכשיר הטלפון לכספומט לאחר הבקשה.

הסניף לא כולל עמדות ישיבה, מתוך מטרה לייעל את השירות ולהקל על הלקוחות המגיעים אליו. עם זאת, כרגע צפויים להיות 3 בנקאים זמינים ללקוחות הפוקדים את הסניף כדי לטפל במבוקשם, כך שאם שלושתם תפוסים בו-זמנית, יהיה צורך להמתין בעמידה עד שאחד הבנקאים יתפנה.

בבנק מבהירים כי מספר הבנקאים עשוי להשתנות בהמשך בהתאם לצורך, וכי הם בונים על כך שהלקוחות בסניף הדיגיטלי יוכלו לתאם מראש פגישות עם הבנקאים וכך לווסת את העומס והביקוש, כשהטיפול בכל לקוח לא יארך יותר מ-10 דקות.

יתרה מזאת, בבנק מסבירים כי הם לא מצפים שהלקוחות יפקדו אותו באופן תדיר אלא פעם-פעמיים בשנה.

לדברי אבי כוכבא, המשנה למנכ"ל והממונה על חטיבת טכנולוגיה ומחשוב בבנק הפועלים, הגעה פיזית לסניף נדרשת בדרך-כלל בשל מחויבות רגולטוריות כמו פתיחת חשבון בנק חדש או הזמנת כרטיס אשראי חדש וכן ייעוץ מקצועי פיננסי או פעולות בנקאיות מורכבות.

בבנק מציינים כי עלות הפעולות ללקוחות דיגיטליים נמוכה יותר מהעלות ללקוח שמבצע את הפעולות בסניף מסורתי, אך הכוונה לא הייתה חיסכון אלא כחלק מהראייה הכוללת של הבנק לחוויית לקוח כוללת וחדשנית. בהתאם לכך, למשל, שעות פעילות הסניף הדיגיטלי יהיו ארוכות מסניפים רגילים - מ-9:30 ועד 20:30 במהלך ימי השבוע.

באשר להחלטה היכן לפתוח את הסניפים הדיגיטליים הבאים, הסביר כוכבא כי "המיקום נקבע על בסיס פרמטרים כמו מיקום סניפים מסורתיים קיימים לצד סוג האוכלוסייה שמתגוררת או עובדת באזור".

לדבריו, "אחד הסניפים הבאים שנפתח יהיה בהרצליה פיתוח, אזור שמאופיין באוכלוסייה שמאמצת חידושים דיגיטליים". עוד הבהיר כוכבא כי "אנחנו חושבים שיש מקום לסניפים גם בעתיד. הם אולי ישתנו וכנראה יהיו יותר דיגיטליים, אבל הסניפים יישארו".

לדברי מנכ"ל בנק הפועלים, ציון קינן, "כבר לפני שנים אחדות הכיר בנק הפועלים במציאות זו ובצרכים המתחייבים ממנה. השקענו ונשקיע משאבים גדולים בעולם הדיגיטלי, במטרה לשנות את אופי הארגון ולאמץ את החדשנות כדרך מתמדת, מבלי לאבד את היציבות והסולידיות. זו משימה קשה אך בהחלט אפשרית, ואין לי ספק כי נעמוד בה. לצורך כך אנחנו נדרשים לצאת מהקופסה ולייצר חיבורים שעדיין לא נראו בעולם הבנקאות".