המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת; אפל ירדה כ-3%

התחזיות להעלאת ריבית בדצמבר מעיבות על השווקים ■ סוכנות האנרגיה הבינלאומית מעריכה שמחירי הנפט יישארו ברמה של 50 דולר לחבית לפחות עד 2020 ■ מוד'יס: אזלו הכלים להתמודד עם זעזועים עתידיים בכלכלה הגלובלית

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') במגמה מעורבת, לאחר נעילה דומה בבורסות אירופה, ולאחר שאתמול נרשמו ירידות של עד כ-1% במדדים המובילים בוול סטריט. דוח התעסוקה החיובי שפורסם ביום שישי עדיין מהדהד בשווקים שכן בעקבותיו גברו ההערכות לפיהן הפד יעלה את הריביות בדצמבר. תחזיות עגומות שפרסמו סוכנות האנרגיה הבינלאומית וחברת מוד'יס, מעיבות גם הן על השווקים.

 

היום פרסמה סוכנות האנרגיה הבינלאומית דוח שלפיו מחירי הנפט יישארו סביב 50 דולר לחבית במשך תקופה ארוכה ויעלו לרמה של כ-80 דולר לחבית רק ב-2020. בסכנות האנרגיה מעריכים כי עד 2040 הביקוש לנפט בארה"ב, יפן ומדינות האיחוד האירופי הביקוש לנפט יירד בהדרגה בכ-10 מיליון חביות ביום.

"אנו מעריכים שהביצועים בשוק המניות האמריקאי יהיו חלשים בשנה הבאה בעוד הפד ינקוט במדיניות מוניטוארית מרסנת למרות שהשיפור בכלכלה האמריקאית והייצוב בכלכלה הסינית יימנעו קריסה", טוען ג'ון היגינס, מנהל השקעות ראשי בחברת Capital Economics.

דוח עגום נוסף שפורסם היום הגיע מסוכנות דירוג האשראי מוד'יס, שמעריכה כי הכלכלה הגלובלית תתקשה לצמוח בשנים הקרובות בעיקר בשל ההאטה שחווה הכלכלה הסינית, שהייתה קטר הצמיחה של הכלכלה הגלובלית בשנים האחרונות. במוד'יס מעריכים כי הכלכלה הגלובלית תצמח בקצב שנתי של 2.8% בלבד בשנתיים הקרובות ומציינים בנוסף כי מעצבי המדיניות יתקשו להתמודד עם זעזועים כלכליים בעתיד משום שהם כבר עשו שימוש אגרסיבי בכל הכלים המוניטאריים והפיסקאליים העומדים לרשותם.

המשקיעים ממשיכים להתמקד בנתונים הכלכליים, שכן כל נתון מהותי חיובי שמתפרסם עלול להגביר עוד יותר את הסיכוי להעלאת ריביות בדצמבר, שמתומחרת בשוק כעת ביותר מ-70%.

היום פורסם בארה"ב שמחירי הייבוא ירדו באוקטובר ב-0.5% - ירידה רביעית ברציפות. להוציא דלק, המחירים ירדו ב-0.3%. מחירי הייצוא ירדו ב-0.2%.

עוד פורסמו נתוני המלאים הסיטונאיים לחודש ספטמבר, שעלו ב-0.5% לעומת הצפי שישארו ללא שינוי, לאחר עלייה של 0.3% בחודש הקודם.

 

מניית אפל ריכזה עניין על רקע דיווח של קרדיט סוויס, לפיו המכירות של האייפון 6s צפויות להיות חלשות מהצפוי.

בין החברות שפירסמו היום את התוצאות שלהן, נציין את home builder ,D.R. Horton, ו-Rockwell Automation Corp .

מניית מקדונלדס בלטה לאחר שסוכנות הדירוג S&P חתכה את דירוג האשראי שלה ברמה אחת ל-+BBB, עם תחזית יציבה.

קמהדע דיווחה היום על הכנסות של 16.1 מיליון דולר ברבעון השלישי, בהשוואה ל- 17.2 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2014. בשורה התחתונה רשמה החברה הפסד נקי של 4.6 מיליון דולר, לעומת הפסד נקי של 2.9 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.