הטיפ היומי: ענקית גרמנית שתיהנה מעליית מחירי הנפט

בבנק לאומי מעניקים למניית BASF המלצת "קנייה" בשל פיזור עסקי וגיאוגרפי רחב, המאזן הפיננסי האיתן שלה, פוטנציאל עליות משמעותי במקרה של התאוששות מחירי הנפט ורמת מכפילים זולה ביחס לענף שבו היא נסחרת

חברת הכימיה BASF / צילום: רויטרס
חברת הכימיה BASF / צילום: רויטרס

חברת הכימיה BASF נסחרת בבורסה הגרמנית, ושווי השוק שלה עומד על 71.2 מיליארד אירו. החברה, שפועלת כבר 150 שנה, מייצרת בין היתר כימיקליים ומוצרי פלסטיק, הדברה ופתרונות לתעשיית הגז והנפט.

BASF פרסמה בסוף חודש אוקטובר את תוצאותיה הכספיות לרבעון שהסתיים ב-30 בספטמבר. החברה רשמה הכנסות של 17.4 מיליארד אירו ורווח נקי של 1.2 מיליארד אירו. מדובר על ירידה של 5% בשורת ההכנסות ועלייה של 19% בשורת הרווח ביחס לרבעון המקביל אשתקד.

הנהלת החברה ציינה כי שורת ההכנסות סבלה מירידה של 1% במחזורי המכירות ומירידה של 8% במחירי המוצרים, שנבעה מירידת מחירים בענף, אשר פוצתה באופן חלקי באמצעות עלייה של 4% כתוצאה משערי חליפין.

הנהלת BASF הדגישה לטובה את חטיבת החקלאות, שתרמה 1.07 מיליארד אירו לשורת ההכנסות ברבעון - עלייה של 6% ביחס לרבעון המקביל בשנת 2014. השיפור בתוצאות החטיבה נבע הן כתוצאה מהעלאת מחירים והן כתוצאה מעלייה במחזורי המכירות. מנגד, חטיבת הכימיקלים של החברה תרמה 3.64 מיליארד אירו להכנסות - ירידה חדה של 13% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. הירידה נבעה בעיקר בשל הירידה במחירי הנפט, שגררה ירידה במחירי המוצרים של BASF.

במהלך הרבעון החולף, BASF ייצרה תזרים מזומנים חופשי בסך כולל של 4.1 מיליארד אירו. במבט קדימה, ציינה החברה כי היא מנמיכה את תחזית ההכנסות והרווח התזרימי לשנת 2015, וזאת בעיקר בשל סביבת מחירי הנפט הנמוכים.

מניית BASF נסחרת כיום במחיר המשקף לה מכפיל רווח נוכחי של 13 עם תשואת דיבידנד של 3.8%. אנו מעניקים למנייה המלצת "קנייה" בשל פיזור עסקי וגיאוגרפי רחב, המאזן הפיננסי האיתן שלה, פוטנציאל עליות משמעותי במקרה של התאוששות מחירי הנפט ורמת מכפילים זולה ביחס לענף שבו היא נסחרת.

שמוליק קרפף, אנליסט מניות ואג"ח במערך הייעוץ של בנק לאומי

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם