אפריקה מגורים: מכרנו השנה 498 דירות ב-1.1 מיליארד שקל

הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות הסתכם בכ-3.3 מיליון שקל ברבעון השלישי לעומת כ-15.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד

אורן הוד / צילום: איל יצהר
אורן הוד / צילום: איל יצהר

חברת אפריקה מגורים , מקבוצת אפריקה ישראל של לב לבייב, דיווחה הבוקר (ד') על תוצאותיה ברבעון השלישי ובתשעת החודשים הראשונים של 2015.

במהלך הרבעון גדל מספר יחידות הדיור אותם מכרה החברה ב-32% לעומת אשתקד (חוזים חתומים כולל חלקם של שותפיה), ל-139 יחידות דיור בהיקף כספי של כ-261 מיליון שקל (חלק החברה כ-231 מיליון שקל ), לעומת 105 יחידות דיור בהיקף של כ-213 מיליון שקל (חלק החברה כ-141 מיליון שקל) ברבעון המקביל אשתקד.

מתחילת השנה מכרה החברה (חוזים חתומים כולל חלקם של שותפיה) 498 יחידות דיור בהיקף כספי של כ-1.1 מיליארד שקל (חלק החברה כ-862 מיליון שקל), לעומת 328 יחידות דיור בהיקף של כ-706 מיליון שקל (חלק החברה כ-504 מיליון שקל) בתקופה המקבילה אשתקד.

עם זאת, ההכנסות הסתכמו ברבעון בכ-44 מיליון שקל לעומת כ-114 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו הכנסות החברה בכ-228 מיליון שקל לעומת כ-342 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה בהכנסות נובעת מתזמון אכלוס הדירות, שהשנה צפוי להתרכז בעיקר ברבעון הרביעי של השנה.

הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות הסתכם בכ-3.3 מיליון שקל ברבעון השלישי לעומת כ-15.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות מתחילת השנה הסתכם בכ-36.4 מיליון שקל לעומת כ-39.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה ברווח ברבעון נובעת מתזמון אכלוס הדירות.

אורן הוד, מנכ"ל אפריקה ישראל מגורים, ציין כי "אנו מסכמים רבעון חזק, המציג המשך גידול משמעותי במספר הדירות החדשות המכורות. בתשעת החודשים הראשונים של השנה, דיווחנו על היקף מכירות הדומה לזה שדווח בשנת 2014 במלואה. תוצאות חזקות אלה מעידות על העניין הרב אותו מגלים רוכשים פוטנציאלים במוצרים שמשווקת החברה. החברה ממשיכה ביישום תכניות העבודה ולנוכח השלמתם של מספר פרויקטים גדולים לאחרונה, אנו צופים כי ברבעון הקרוב מספר רב של יח"ד מכורות יושלמו. כחלק ממהלכי ההתרחבות והפעלת פרויקטים חדשים קיבלה החברה היתר בניה לפרויקט סביוני גבעת שמואל והחלה בשיווקם של שני בניינים נוספים בפרויקט שדרות הסביונים במודיעין".