הדולר היציג ירד בכ-0.25% ל-3.91 ש'; האירו נחלש ב-0.4%

השער היציג של האירו נקבע על 4.191 שקלים ■ "יש לזכור כי הזינוק האגרסיבי של הדולר מעלה יהיה חייב לבצע תיקון במוקדם ובמאוחר וכי קיים צפי לבלימה הדרגתית בטווח הבינוני"

שטרות, שקלים, כסף ישראלי / צילום: שאטרסטוק
שטרות, שקלים, כסף ישראלי / צילום: שאטרסטוק

השקל התחזק היום (ד') מול המטבעות המרכזיים. הדולר נחלש בכ-0.25% ושערו היציג נקבע על 3.91 שקלים. האירו נחלש בכ-0.4% ונקבע על 4.191 שקלים. 

מנכ"ל מט"ח 24, דוד מסיקה, אומר היום כי "פעילות המשקיעים מהווה התנהגות פרו דולרית ביממות האחרונות וזה לאור ההערכות כי העלאת הריבית של הפד נושפת בעורפם. מאידך יש לזכור כי הזינוק האגרסיבי של הדולר מעלה יהיה חייב לבצע תיקון במוקדם ובמאוחר וכי קיים צפי לבלימה הדרגתית בטווח הבינוני. ברמה הלוקלית המטבע התחזק אל מול השקל מתחילת השבוע ב-0.88%, מתחילת החודש זינק בכמעט 1.25% ובשלושה חודשים האחרונים התחזק בממוצע במעל 2.5%. אמנם קיים הצפי לתיקונים ומימושים, אך פריצת החסם הפסיכולוגי של מעבר 3.90 שקלים יקשה על מימושים ותיקונים טכניים מטה אך לא יעקב אותם לטווח הבינוני.

"בגזרה האירופאית , היורו ממשיך במגמות שליליות אל מול המטבעות. עיני המשקיעים יישאו היום לנאומו של יו"ר הבנק המרכז דראגי. אין צפי לחידושים פורצי דרך במדיניותו של דראגי . אך עדיין הדריכות במסחר ביורו לקראת דבריו ישפיעו על מגמות המטבע. מתחילת השבוע אל מול הדולר, היורו נחלש ב-1.14% ומתחילת החודש צלל כבר במעל 2.3%. גם אל מול השקל המגמות הינם אדומות ומתחילת החודש היורו נחלש מולו במעל 1% בממוצע".

ב-FXCM ישראל מציינים כי מדד הדולר מטפס לשיא של כמעט 7 חודשים, וכותבים בסקירתם הבוקר כי "הדולר ממשיך להתחזק בעולם על רקע הציפייה להעלאת ריבית בדצמבר.

"עמדת היתרון של הדולר למול יתר המייג'ורס באה לידי ביטוי בהמשך התרחבות פער התשואה בין אג"ח של ממשלת ארה"ב לבין אג"ח של ממשלת גרמניה, וזאת על רקע הצפי כי הבנק של אירופה ימשיך במדיניותו המרחיבה ואף עשוי להוריד את הריבית ולהאיץ את קצב רכישות האג"ח".