פועלים סהר ממליץ לבעלי מניות פריגו להתנגד להצעת מיילן

סקר בנק אוף אמריקה מצביע על הצלחה צפויה של מיילן ■ ב-RBC סבורים שכישלון ההצעה לא ישפיע לרעה על מניית פריגו

רוברט קורי / צילום: תמר מצפי
רוברט קורי / צילום: תמר מצפי

"מופע מרשים אך לא ממש משכנע", כך כותבים היום האנליסטים של פועלים סהר בהתייחס לפגישותיו של יו"ר חברת התרופות מיילן, רוברט קורי, עם משקיעי פריגו. קורי ביקר בישראל בשבוע שעבר בניסיון לשכנע את המוסדיים הישראלים המחזיקים בכ-10% ממניות פריגו לתמוך בהצעת הרכש של מיילן, אך בפועלים סהר לא השתכנעו.

"אנו ממליצים ברמה העקרונית להתנגד להצעת הרכש של מיילן, וברמה הטכנית-פרקטית - פשוט להימנע פסיבית", כותבים האנליסטים ליאת פנקס גולן ויואב בורגן.

להערכתם, מיילן לא תשיג את הרוב הנדרש של 50%, וכתוצאה מכך, "יש לקחת בחשבון שבטווח הקצר מניית פריגו עלולה לסבול מסנטימנט שלילי - מחיר שלעניות דעתנו שווה וצריך לשלם", הם כותבים. לדבריהם, קורי הותיר רושם של איש מרשים וכריזמטי, אך גם של one man show - "מיילן זה אני".

"לשאלה אודות תשואת החסר ההיסטורית האדירה של מניית מיילן לעומת פריגו בעשור האחרון, קורי השיב תשובה לא עניינית", הם כותבים. "האיומים אודות ההתכווצות הממשמשת ובאה ברמות המכפילים של מניית פריגו, לא צריכים להפחיד איש: ראשית, אנו שומעים אותם כבר שנים. שנית, במיילן לא מבינים שסיבה מרכזית שבגינה פריגו מקבלת מכפיל כל כך יותר גבוה ממיילן לאורך זמן (מעבר לדיסקאונט שצריכה לקבל מיילן בגין הממשל התאגידי הנוראי שלה) היא המשקל הגדול של פעילות ה-consumer בתמהיל העסקי של פריגו (פעילות שאין למיילן בכלל) - סקטור הנתפס כדפנסיבי ובעל סיכון הרבה יותר נמוך מגנריקה".

בשורה התחתונה, בפועלים סהר סבורים שהעסקה המוצעת על ידי מיילן "היא די עלובה".

גם ב-RBC מתייחסים להשפעת תוצאות הצעת הרכש על מניית פריגו, והמסקנה אליה מגיע האנליסט רנדל סטניקי היא שכישלון הצעת הרכש לא ישפיע באופן מהותי על מניית פריגו. אם ההצעה תתקבל, המניה תסגור את הפער הקיים ביחס למחיר ההצעה. בכך נראה שהוא מקבל למעשה את עמדת פריגו, שלפיה דווקא ההצעה ממיילן היא זו שמכבידה על מניית פריגו, משום שהיא יוצרת קשר בין מניות שתי החברות ומפריעה למניית פריגו להיסחר לפי המכפילים ההיסטוריים שלה, שגבוהים יותר משל מיילן.

להערכת סטניקי, בשלב זה הסיכוי להצלחה ולכישלון הצעת הרכש הוא סיכוי דומה. לדבריו, אם ההצעה תיכשל, הוא מצפה שמיילן תפרסם הודעה בנוגע לנכסים אחרים שהיא יכולה לרכוש או על רכישה עצמית של מניות, ואז מנייתה תוכל לעלות ב-10%-15%. הצלחת או כישלון הצעת הרכש היא שאלת המפתח כרגע.

במיילן מעריכים כיום, על בסיס סקר שערך Bank of America, ששיעור ההיענות יגיע ל-54% - כלומר, הצלחת ההצעה. בבנק אוף אמריקה מעריכים שמשקיעי הטווח הארוך רואים ערך רב יותר בהשארת פריגו עצמאית, וכי רבים מבעלי המניות מחזיקים במניות שתי החברות. בבנק מבססים את הערכתם על שיעורי ההשתתפות של משקיעים מסוגים שונים בהצעת הרכש.