פרפקטו מובייל שבודקת אפליקציות במובייל מגייסת 35 מיליון דולר

ערן יניב, המנכ"ל: "חשבנו בהתחלה שקהל היעד שלנו יהיה בעיקר בנקים וחברות קמעונאות, אבל אנחנו רואים שזה רלוונטי לכל הסגמנטים"

חברת הסטארט-אפ הישראלית פרפקטו מובייל (Perfecto Mobile) השלימה סבב גיוס משמעותי בהיקף של 35 מיליון דולר. הטכנולוגיה של החברה משמשת לבדיקת אפליקציות במובייל. את סבב הגיוס הובילה הקרן Technology Crossover Ventures (רש"ת: TVC) והשתתפו בו גם המשקיעים הקיימים של החברה - FTV Capital, כרמל ונצ'רס, גלובספאן וקרן ורטקס.

מאז הקמתה בשנת 2006 גייסה החברה סכום כולל של 90 מיליון דולר, כולל הסבב הנוכחי. נציין כי בשוק מעריכים שהחברה מגלגלת עשרות מיליוני דולרים בשנה אך אינה רווחית.

פרפקטו מובייל שממוקמת בראש העין הוקמה על ידי ערן יניב, המנכ"ל, יורם מזרחי אשר משמש סמנכ"ל טכנולוגיות וג'קי אלאל שכיהן כסמנכ"ל המכירות. החברה מעסיקה כיום יותר מ-230 עובדים, מתוכם כמאה בישראל. בשנה הקרובה צפויה החברה לצרף לשורותיה כמאה עובדים נוספים, בהם כמה עשרות בישראל והיתר בצפון אמריקה ובאירופה. בעקבות הגיוס צפויה החברה להתרחב ולהקים משרדים ודאטה סנטרים באוסטרליה, סין, יפן וטורונטו.

ערן יניב, מנכ"ל פרפקטו מובייל, סיפר היום בשיחה עם "גלובס" על הטכנולוגיה שמתפתחת החברה. "כאשר בנק או כל ארגון אחר מפתח אפליקציה למובייל שאמורה לשרת את הלקוחות שלו, הוא צריך לבדוק שהאפליקציה עובדת בצורה נכונה ומגיבה בצורה מהירה. האפליקציה צריכה לפעול על מכשירים שונים ובדפוסי שימוש שונים ואת זה אנחנו בודקים בענן".

- הבדיקות מבוצעות אוטומטית או ידנית?

"בדיקות איכות יכולות להתבצע על ידי בן אדם או על ידי בדיקה אוטומטית של תרחישים שונים. מה שאנחנו מציעים הוא בעצם את הסביבה שבה בודקים את האפליקציה. העולם מתקדם יותר ויותר לכיוון של אוטומציה וארגונים צריכים להגיב הרבה יותר מהר לשינויים בשוק. הם צריכים גם לשחרר גרסאות חדשות של אפליקציות קיימות ולעשות את זה כמה שיותר מהר".

יניב מספר כי לחברה יש כאלף לקוחות, "החל מחברה של שלושה אנשים שיושבים בגראז' ועד לחברות שמופיעות ברשימה של פורצ'ן 500". לדבריו, "החוק של 80%-20% עובד אצלנו ואנחנו רואים ש-80% מההכנסות שלנו מגיעות מ-200 עד 300 לקוחות - כ-20%".

- אילו חברות משתמשות בשירותים שלכם?

"חשבנו בהתחלה שקהל היעד שלנו יהיה בעיקר בנקים וחברות קמעונאות, אבל אנחנו רואים שזה רלוונטי לכל הסגמנטים. אנחנו משרתים חברות ביטוח וגם אפליקציות בתחום הבידור ואפילו חברות נפט".

הביזנס של פרפקטו מובייל מושפע באופן טבעי מהצמיחה של שוק האפליקציות. "עד לפני שנה", מספר יניב, "הטרנד היה להוציא שלוש או ארבע גרסאות בכל שנה, אבל אנחנו הולכים ומתקרבים לקצב של 20 ואפילו 30 גרסאות בשנה. בקצב כזה אתה חייב לבדוק את האיכות של האפליקציות כל הזמן".

- גייסתם כבר סכום של 90 מיליון דולר, זה אומר שאתם בדרך להנפקה או לאקזיט?

"לפני שנתיים או שנתיים וחצי אמרנו: 'או קיי, אנחנו רואים את השוק, נמצא קונה טוב ויהיה כיף. יהיה מעניין'. עכשיו אנחנו אומרים 'רק שנייה'. אנחנו רואים שעולם האפליקציות מתרחב למחשב הנייח, לרכב, לטלוויזיה וגם למיחשוב הלביש וחושבים שאנחנו יכולים להפוך לחברה גדולה. כמובן שאם תגיע הצעה אטרקטיבית אז צריך להתכנס ולהחליט, אבל השאיפה היא לגדול. אגב, הנפקה מבחינתנו היא אבן דרך ולא יעד. אפשר גם לעשות עסקה של פרייבט אקוויטי. אנחנו מקווים להגיע לתוצאות כספיות שיאפשרו לנו לקבל איזו החלטה שנרצה".

יניב התייחס בנוסף לסבב ההשקעה החדש ואמר כי הוא "שמח על הצטרפותה של TCV למשקיעי פרפקטו כעדות להאצת הצמיחה העסקית של החברה. סיבוב גיוס זה יחזק את מעמדה של פרפקטו כחברה מובילה בתחומה".

לדברי ג'ון דוראן, מנהל ב-Technology Crossover Ventures (רש"ת: TCV), "כיום מותגים מתקשרים עם הלקוחות שלהם באמצעות יצירת מעורבות דיגיטלית, שהינה קריטית להצלחה העסקית של החברות. ככל שעולה הלחץ לעמוד בהצלחה בציפיות הלקוחות כך גם עולה השאיפה של החברות להבטיח חווית משתמש דיגיטלית טובה ואיכותית, במיוחד בסביבת המובייל. אנו מאמינים שבזכות ההובלה האיתנה של פרפקטו בתחום, יכולות הטכנולוגיה מבוססת הענן שפיתחה והחזון שלה, היא תציג צמיחה פורצת דרך בשוק".