הסכם עבודה בבנק הבינ"ל: הבנק יקבל שקט ל-3 שנים; והעובדים?

עובדים ביו-בנק ייקלטו, עובדי הקבוצה יקבלו תשלום שעוכב, תשלומי הפנסיה יגדלו ועוד

סמדר ברבר צדיק, הבנק הבינלאומי / צלם תמר מצפי
סמדר ברבר צדיק, הבנק הבינלאומי / צלם תמר מצפי

ההסתדרות והבנק הבינלאומי חתמו על הסכם עבודה שיעניק להנהלת הבנק שקט תעשייתי ל-3 שנים ללא שביתות ועיצומים. במסגרת ההסכם יוארך תוקף ההסכמים הקיבוציים הקיימים בבנק ב-3 שנים.

מההסתדרות נמסר כי עובדי הבנק יתחייבו לשקט תעשייתי מלא לתקופת ההסכם למעט שביתה ארצית, ענפית וכן במקרים קיצוניים כגון מכירת גרעין השליטה או מיזוג הבנק או פגיעה יוצאת דופן בזכויות העובדים. נקבעה קליטה חלקה של עובדי יו-בנק תוך שימור שעות העבודה הייחודיות של סניפי יו-בנק, יועלו תגמולי המעסיק לפנסיה ולגמל ל-7.5% וכן ישולם לפקידים תשלום לשנת 2013 שהוקפא בשל הסכסוך.

לפי ההסכם, הנהלת הבנק הבינלאומי תשלם לעובדים שני-שלישים מתשלום בונוס 2013, תשלום שעוכב עקב הסכסוך; ההנהלה תגדיל תשלומי המעסיק לתגמולים לגמל ולפנסיה לשיעור של 7.5%, רטרואקטיבית ממרץ 2015; ארגון העובדים מיצה תביעותיו פרט לתביעות משפטיות ובכללן תביעה על המרת ימי מחלה לימי חופשה על פי ההסכם בבנק לאומי; חלק מעובדי יו-בנק ייקלטו; סניפי יו-בנק ימשיכו לפעול כמחוז נפרד ובאותן שעות קבלת קהל כפי שהיה לפני המיזוג, אולם מכסת שעות העבודה שלהם לא תעלה על אלה שבהסכמי העבודה בבינלאומי; ועובדי פאג"י ייקלטו בבנק ללא כל שינוי בשכרם, תפקידם ותנאי עבודתם, עם הוותק שצברו. הקביעות תישמר כמו גם כל תנאיהם כעובדי בנק.