האם החניה של ציפי לבני בצפון ת"א אכן שמורה?

כשציפי לבני הייתה שרת המשפטים, היה לה מקום חניה שמור ברחוב בו היא גרה בת"א ■ לבני כבר מזמן אינה שרה, אבל מי שחונה בחניה מאז - רכבו נגרר ■ "הצינור" בערוץ 10 בדקו ונגררו

חניה לא חוקית ציפי לבני / צילום: מהוידאו
חניה לא חוקית ציפי לבני / צילום: מהוידאו

כשח"כ ציפי לבני הייתה שרה בממשלת ישראל, הוקצתה לה חניה בקרבת ביתה, בשכונה צפונית בתל-אביב. היום לבני היא חברת כנסת מן השורה, ולכן אינה זכאית לחניה ייחודית כזו ברחוב, אבל שכנים שפנו ל"צינור" בערוץ 10 טענו כי כל מי שמנסה לחנות במקום, מקבל התראות מבני המשפחה שאוסרים עליהם לחנות במקום המסומן.

השכנים מספרים כי במקום החניה המסומן כייעודי לשרת המשפטים חונה השרה, חונה בעלה, וחונים גם בנה וחברתו.

ב"צינור" ניסו לבדוק את הדבר והחנו רכב במקום. אולי מישהו לא אהב את הדבר, והרכב נגרר על-ידי העירייה. אדם שפיר, כתב מערכת "הצינור", פנה לכנסת כדי לבדוק האם חברת הכנסת זכאית לחניה - ונענה בשלילה מוחלטת. כך גם אמרו לו בעיריית תל-אביב.

הכתב פנה לחברת הכנסת עצמה, וכך נענה על-ידי הדוברות שלה: "הסדרת השלטים היא בסמכות העירייה, ששמה את השלט לבקשת האבטחה של משרד המשפטים, והיא גם האמונה להסירו. כשלבני עזבה את משרד המשפטים, היא הוציאה תו חניה אזורי וחונה ברחוב היכן שאפשר ובהתאם לחוק. בעקבות הפרסום המוקדם התברר כי שכן אחר דיווח בתום-לב על הרכב בחניה כרכב חשוד ולכן נגרר, ללא קשר ללבני".

בעיריית תל-אביב מסרו אחרי הכתבה כי השלט יוסר, וכי הסימון הרגיל ברחוב יחזור גם אליו.