וול סטריט ננעלה בירידות; מניית פריגו ירדה ב-2.8%

יו"ר הפד נאמה בכנס בוושינגטון ■ מאקרו: תביעות האבטלה השבועיות ■ נגיד הבנק המרכזי האירופי רמז על אפשרות של הרחבת רכישות האג"ח בדצמבר

אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס
אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס

יום המסחר בוול סטריט ננעל (ה') בירידות שערים, בצל המגמה השלילית בבורסות אירופה היום והירידה המתמשכת של מחירי הנפט.

 

 

אתמול ננעלו המדדים המובילים בירידות שערים, כאשר המסחר התנהל בנפח נמוך לאור יום ותיקי המלחמה בארה"ב.

באירופה, נגיד הבנק המרכזי האירופי מריו דרגי רמז היום שוב על האפשרות שהבנק ירחיב את התוכנית להקלה כמותית בדצמבר זאת אם האינפלציה תישאר נמוכה. בנאום שנשא בפני ועדה של הפרלמנט האירופי דרגי אמר שההשפעות של ההאטה הגלובלית ניכרות היטב בגוש האירו. הוא הזהיר כי הנורמליזציה של האינפלציה עלולה לקחת זמן רב יותר מאשר התחזיות של הבנק המרכזי. 

אלעד שמש, סמנכ"ל הברוקראז' של Colmex, מציין כי "בעוד המשק האמריקאי ממשיך להפגין עוצמה, באירופה מזהה הנגיד האירופאי מריו דרגי סימנים להמשך החולשה היחסית וכרגע ההסתברות להרחבת תוכנית ההרחבה הכמותית ביבשת עומדת על 70%. הנאום של דרגי לא צפוי להשפיע על המסחר באופן מהותי, אך העובדות הן שהמשק האירופאי לא צומח בהתאם לציפיות, ובכך מתרחב הפער מול המשק האמריקאי, כאשר סיכויי העלאת הריבית בארה"ב עוד השנה מטפסים לכ-65%".

היום כאמור נואמים מספר בכירים בפד. יו"רית הפד ג'נט ילן נאמה בכנס של הבנק המרכזי בוושינגטון, אך איכזבה את המשקיעים וכלל לא דיברה על המדיניות העתידית של הבנק. היא התמקדה בעיקר במדיניות המוניטארית בתקופת המשבר הכלכלי ב-2008.

מאוחר יותר, נשיא שלוחת הפד של שיקגו ג'יימס בולארד אמר בכנס כלכלי כי אומנם שוק העבודה בארה"ב הגיע ליעד שהציב הפד ולמצב של תעסוקה כמעט מלאה, האינפלציה עדיין הרחק מהיעד ולא מצליחה להתרומם. לדבריו, הוא רוצה להיות בטוח יותר שהאינפלציה תהיה במגמת עלייה לפני שהפד יחליט להעלות את הריביות. הוא העריך כי שינוי המדיניות יתרחש ככל הנראה רק בתחילת 2016.

המשקיעים, כרגיל, מנסים לדלות רמזים בכל הנוגע לאפשרות להעלות את הריביות בדצמבר, לראשונה מאז 2008. דוח התעסוקה החזק של אוקטובר, העניק לחברי הפד ביטחון ודוח התעסוקה של נובמבר, עשוי להיות הגורם המכריע בכל הנוגע לשאלת הריבית.

בזירת המאקרו פורסמו היום לפני פתיחת המסחר נתוני תביעות האבטלה השבועיות, שנותרו ללא שינוי על 276 אלף. 

בין החברות שבלטו במסחר היום נציין את ויאקום , סיסקו מערכות  ואפלייד מטריאלס , שמפרסמות היום את תוצאותיהן לרבעון השלישי. 

האם עסקת המיזוג בין מלאנוקס  לאיזיצ'יפ  בסכנה? מלאנוקס ביקשה היום מאיזיצ'יפ לדחות את האסיפה בעניין המיזוג והודיעה כי היא מאפשרת לה 30 ימים להיכנס למו"מ עם צדדים נוספים שעשויים להתעניין ברכישה (Go-Shop Period). אם תגיע הצעה גבוהה יותר, מלאנוקס תקבל הזדמנות להשוות אותה. מלאנוקס מוותרת גם על תשלום הפיצוי הקיים בהסכם, במקרה של ביטול העסקה. איזיצ'יפ תקבע מועד חדש לאסיפה נוספת להצבעה על העסקה. (לסיפור המלא)

 

כיל  דיווחה היום על ירידה של כ-32% ברווח הנקי ברבעון השלישי לרמה של 121 מיליון דולר. ההכנסות נשחקו ב-11% ל-1.38 מיליארד דולר. החברה הודיע כי תחלק דיבידנד של כ-66 סנט למניה, בסך של 84 מיליון דולר. הדיבידנד יחולק ב-16 בדצמבר כאשר היום הקובע הוא ב-1 בדצמבר.

עליבאבא  המשיכה לעמוד במוקד לאחר שדיווחה אתמול על שיא מכירות של יותר מ-14 מיליארד דולר בחגיגת המכירות של ה"סינגל דיי". אתמול, המשקיעים לא התרשמו יותר מדי ושלחו את מניות החברה לירידות של כ-2%.