עסקת רכישת איזיצ'יפ בידי מלאנוקס בסכנה

מלאנוקס מאפשרת לאיזיצ'יפ 30 ימים לקבל הצעות רכש אחרות ■ הרקע לתפנית המפתיעה היא הערכה בקרב החברות לפיה הן לא יצליחו להשיג את הרוב הנדרש (75%) באסיפה היום

איל וולדמן, ואלי פרוכטר / צילום: איל יצהר
איל וולדמן, ואלי פרוכטר / צילום: איל יצהר

עיכוב מפתיע בעסקת מלאנוקס-איזיצ'יפ: שעות ספורות לפני ההצבעה על העסקה באסיפת בעלי המניות של איזיצ'יפ על העסקה, הודיעו היום (ה') החברות על הסרת הנושא מסדר היום של האסיפה.

ככל הנראה, איזיצ'יפ ומלאנוקס העריכו שיתקשו להשיג את הרוב הנדרש, 75% מבעלי המניות של איזיצ'יפ. זאת לאור התנגדות קולנית של אחת מבעלות המיעוט באיזיצ'יפ, קרן Raging Capital המחזיקה ב-6.5% מהון המניות של החברה. ההתנגדות של הקרן נתמכה על-ידי אחת מחברות הייעוץ למוסדיים, גלאס לואיס, שהמליצה ללקוחותיה להתנגד לעסקה.

מנגד, חברות הייעוץ ISS ואנטרופי המליצו לתמוך במיזוג, אך גם ISS ציינה בהמלצתה כי ייתכן שתהליך המכירה לא היה אידיאלי. ייתכן כי בעלי מניות אחרים הביעו גם הם חוסר נוחות מהתהליך, דבר שהוביל לחשש בקרב החברות על השגת הרוב הנדרש בהצבעה.

איזיצ'יפ מפתחת שבבים לנתבי רשתות תקשורת, ומלאנוקס מפתחת ומשווקת ציוד תקשורת להעברת נתונים מהירה בתקשורת ארגונית. כזכור, מלאנוקס הציעה לרכוש את איזיצ'יפ תמורת 811 מיליון דולר (25.5 דולר למניה במזומן).

מלאנוקס מציינת היום את מחויבותה לעסקה בתנאים המקוריים. היא מעדכנת שהיא זו שיזמה את המהלך, בתגובה להתנגדות בעלי מניות המיעוט. מלאנוקס מאפשרת כעת לאיזיצ'יפ תקופה של 30 יום להיכנס למו"מ עם צדדים נוספים שעשויים להתעניין ברכישה. אם תגיע הצעה גבוהה יותר, מלאנוקס תקבל הזדמנות להשוות אותה. מלאנוקס מוותרת בשלב זה על תשלום הפיצוי הקיים בהסכם (כ-30 מיליון דולר), במקרה של ביטול העסקה. איזיצ'יפ תקבע מועד חדש לאסיפה נוספת להצבעה על העסקה.

"הצעת מלאנוקס הוגנת ומלאה, ואטרקטיבית מאוד לבעלי המניות של איזיצ'יפ ביחס לעסקאות קודמות בשוק", אמר מנכ"ל מלאנוקס איל וולדמן. "ההצעה מאפשרת לבעלי המניות ודאות וערך מיידי". לדבריו, הדחייה מגיעה "לאור המידע המוטעה שנמסר על-ידי אחד מבעלי המניות על התהליך שביצעה איזיצ'יפ". הוא מביע ביטחון שגם לאחר ההארכה יתברר כי הצעת מלאנוקס מייצגת את האפשרות הטובה ביותר למשקיעי איזיצ'יפ.

נראה שבמלאנוקס מרגישים בטוחים ביכולתם לרכוש את איזיצ'יפ, ולכן מרגישים בנוח לתת את תקופת ההארכה. יהיה מעניין לראות האם בחודש הקרוב "יצוץ" לפתע רוכש חדש, עם הצעה גבוהה יותר לבעלי המניות, דבר שלמעשה יאשרר את טענות Raging בדיעבד.