כלכלנים: הבורסות יתאוששו מהר ממתקפת הטרור בפריז

בורסות העולם יגיבו מחר לשרשרת הפיגועים בבירת צרפת ■ כלכלן: "ההיסטוריה מוכיחה כי האפקט הכלכלי מוגבל, השווקים יתגברו מהר" ■ מניות סקטור התיירות והאירוח צפויות לסבול בצורה הקשה ביותר

מתקפת טרור בפריז / צילום: רויטרס
מתקפת טרור בפריז / צילום: רויטרס

שוקי העולם צפויים לפתוח את שבוע המסחר מחר (ב') תחת לחץ מכירות כבד בעקבות הפיגועים הקשים בסוף השבוע בפריז, אך אנליסטים וכלכלנים מעריכים כי הפגיעה הכלכלית בטווח הבינוני-ארוך לא תהיה קשה.

"ההיסטוריה מוכיחה כי האפקט הכלכלי מוגבל, ואני חושב שכך יהיה גם הפעם. השווקים יתגברו מהר ויחזרו להתמקד בדברים אחרים", ציין שיין אוליבר, כלכלן ראשי ב-AMP Capital.

בצרפת יחלו מחר 3 ימי אבל, עליהם הכריז הנשיא פרנסואה הולנד. צרפת סופרת הבוקר 129 הרוגים ועוד מאות פצועים, עשרות מהם במצב קשה ואנוש. מניות סקטור התיירות והאירוח צפויות לסבול בצורה הקשה ביותר, בין היתר בשל העובדה כי צרפת היא המדינה המתוירת בעולם, אשר התיירות אחראית לכ-7.5% מהתמ"ג שלה, וישנו חשש לפגיעה בתיירות הנכנסת למדינה.

מתקפת טרור בפריז  / צילום: רויטרס
 מתקפת טרור בפריז / צילום: רויטרס

הפיגועים החלו אומנם להתרחש לאחר נעילת השווקים באירופה, אך החוזים על מדדי וול סטריט המרכזיים הגיבו בירידות שערים במחזורי מסחר דלילים. גם ללא שרשרת הפיגועים בצרפת, סביר כי השווקים באסיה ובאירופה היו מגיבים בירידות לנעילה השלילית ביום ו' בניו יורק.

"אם זה היה קורה בזמן המסחר, ייתכן כי הייתה פאניקה אך לשווקים היה סוף שבוע שלם על מנת לעכל את המידע", ציינו ב-Daiwa Securities.