הרשת החברתית

כנס עם מעוף

ביום חמישי, יממה לפני הפיגועים הרצחניים בפריז, השתתף פרנק גולדנדל, מנהל שדה תעופה שארל דה-גול, בכנס התעופה הבינלאומי השמיני של מכון פישר למחקר אסטרטגי אוויר וחלל ושל רשות התעופה האזרחית, שהתקיים בבית חיל האוויר בהרצליה. גולדנדל, שנאם בכנס על ממשקי תעופה ואיכות סביבה, קיבל מידי תא"ל במיל. אברהם עשהאל, ראש מכון פישר, ומידי האלוף במיל. הרצל בודינגר, יו"ר המכון, ספר צילומים של ישראל מהאוויר.

לכנס הגיעו רבים מענף התעופה הישראלית והבינלאומית, כדי לשמוע ולהשמיע את משנתם בנושא. בכנס נדונו נושאים כגון: בעיית אי העסקת טייסים שחצו את גיל 65 בחברות התעופה בישראל; איומי טרור על מטוסים אזרחיים; השפעות השינויים הכלכליים על חברות התעופה ועוד. בין האורחים: קברניט ד"ר יוסי שוב, נשיא איגוד הטייסים; ערן רמות, ראש המרכז למחקר תעופתי במכון פישר; דוד עברי, נשיא חברת בואינג ישראל ולשעבר מפקד חיל האוויר; קריסטוס פטרו, מנהל הקרן לבטיחות טיסה באזור הים התיכון; יואל פלדשו, מנהל רשות התעופה האזרחית; גדי רגב, ראש אגף מטה ברשות התעופה האזרחית ואחרים.

הכי אנושי

"אנוש" - העמותה הישראלית לבריאות הנפש שהוקמה ב-1978 - קיימה בשבוע שעבר את אירוע ההתרמה השנתי שלה בהיכל התרבות בתל-אביב בהנחייתה של צופית גרנט, נשיאת העמותה, שגם חגגה יום הולדת וקיבלה באירוע שי מעשה ידיהם של מתמודדים עם מגבלה נפשית. בתפריט האמנתי: יהודה פוליקר. נכחו: ד"ר הלה הדס, מנכ"לית אנוש; יורם כהן, יו"ר אנוש; רעיה שטראוס ושמואל בן דרור; הח"כים לשעבר שאול יהלום ורחל אדטו ואחרים.

נפש בריאה בגוף בריא

10% מהישראלים מתמודדים עם תסמינים פוסט-טראומטיים ואלפי מבוגרים וילדים ומאות לוחמים פנו לנט"ל לקבלת סיוע נפשי בעקבות מבצע "צוק איתן". ביום שישי התקיים בתל-אביב מרוץ התרמה לנט"ל במטרה להעלות את המודעות לפוסט טראומה. בין הרצים: יהודית יובל רקנאטי, יו"רית נט"ל; אורלי גל, מנכ"לית נט"ל, שלדבריה גל הטרור האחרון העלה את מספר הפונים לקו הסיוע; נציגי בית ההשקעות אלטשולר-שחם נותן החסות הראשית לאירוע: גילעד אלטשולר ורעייתו חן אלטשולר; שי ירון, מנכ"ל קרנות הנאמנות באלטשולר שחם; שמעון אלקבץ, יו"ר הראל; הח"כים נחמן שי, יפעת שאשא ביטון, ד"ר ענת ברקו ואחרים.

דומינו מזרח תיכוני

השגריר לשעבר צ'ארלס ריס, סגן נשיא מכון המחקר ראנד ומחבר דוח בשם: "כמה יעלה לישראל הקונפליקט עם הפלסטינאים?" הבוחן את המספרים מאחורי השלכות הסכסוך הישראלי-פלסטיני, יתארח בוועידת ישראל לעסקים 2015 של עיתון "גלובס" וייקח חלק במושב מליאה מיוחד תחת השם: דומינו מזרח תיכוני; תרחישים מדיניים - ביטחוניים וכלכליים לעתיד המזרח התיכון.

ריס כיהן כשגריר ארה"ב בבגדד שם היה אחראי לפיקוח ותיאום הסיוע לעירק ועל יוזמות כלכליות בינלאומיות. הוא היה שגריר ארה"ב ביוון, נספח כלכלי בלונדון וחבר במשלחת לאיחוד האירופאי.

ריס נמנה גם על חברי המשלחת של נציגות משרד הסחר האמריקאי והוביל קבוצת מו"מ לגיבוש הסכם הסחר החופשי של צפון אמריקה. כדיפלומט, צבר ריס שלושה עשורים של עשייה והתרחשויות בגזרת המזה"ת, ואת ניסיונו הוא מביא עמו היום למכון המחקר ראנד. כיום מכהן ריס גם כחבר באקדמיה לדיפלומטיה אמריקאית.

לאור ניסיונו העשיר, לריס הבנה מעמיקה של תהליכים גיאו-פוליטיים וכלכליים, והוא חתום על מאמרים רבים של מכון ראנד שזכו לפרסום עולמי.

ועידת ישראל לעסקים 2015 של עיתון "גלובס" תתקיים בתאריכים ה-6-7 בדצמבר בתל-אביב, ותארח את בכירי המגזר העסקי, מקבלי ההחלטות, אנשי ממשל, בכירי המשק, דמויות מפתח מהעולם ועוד, לדיונים ייחודיים ואקטואליים.

מרוסיה באהבה

אירופלוט, חברת התעופה הרוסית, מציינת בימים אלה חמש שנות פעילות בישראל. החברה, המיוצגת בארץ על ידי חברת אופן סקיי בראשותו של אפרים פורטיס, חגגה אירוע זה בשבוע שעבר במלון דן פנורמה בתל-אביב. באותה הזדמנות חגגה החברה גם את הכפלת מספר הטיסות השבועיות שלה בקווים תל-אביב-מוסקבה (ל-28 טיסות שבועיות); תל-אביב-סנט. פטרבורג (7) ותל-אביב-רוסטוב (2 טיסות שבועיות). עפו על שוט של וודקה: גד פרופר, יו"ר לוריאל ויו"ר לשכת המחסר ישראל-אירופה; שמעון דנאי, יו"ר ומייסד קבוצת אופרן ויו"ר מכללת וינגיט; בועז וקסמן, יו"ר ובעלי קבוצת אופיר טורס; יהודה זפרני, המשנה למנכ"ל אופיר טורס; אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר; אלכסנדר שיין, שגריר רוסיה בישראל; ישראל כץ, שר התחבורה והמודיעין; ג'יאורג'יו קליגארי, משנה למנכ"ל אירופלוט; ליאוניד דושטין, מבקר החברה וממייסדי הקו לתל-אביב; עמית לנג, מנכ"ל משרד הכלכלה ורעייתו ליאת ואחרים.