חברת אלמינדה שמנטרת פגיעות במוח גייסה 28 מיליון דולר

הטכנולוגיה של החברה (אשר נקראת BNA) יכולה להתאים בין השאר לסובלים מאלצהיימר, פרקינסון, דיכאון, הפרעת קשב וריכוז וגם למי שסבלו מזעזוע מוח

חברת הסטארט-אפ אלמינדה (ElMindA), אשר עוסקת בניטור הפעילות במוח האנושי - הודיעה היום על גיוס בהיקף של 28 מיליון דולר.

בסבב הגיוס השתתפו קבוצת Shanda, אשר מקדמת את חקר המוח בעולם וזו ההשקעה הראשונה שלה בישראל; קבוצת קראפט, הבעלים של קבוצת הפוטבול ניו אינגלנד פטריוטס; הקרן ווקספורד קפיטל, בית ההשקעות WR המברכט ו-OurCrowd. בסבב השתתפו גם המשקיעים הקיימים של החברה, בהם חברת נירית זרעים והטכניון.

מאז הקמתה גייסה החברה 50 מיליון דולר, כולל הסבב הנוכחי, כך על פי נתונים של מאגר המידע IVC. נציין כי רשימת המשקיעים של החברה כוללת גם את קבוצת סמי סגול אשר פעילה בתחום חקר המוח.

אלמינדה הוקמה בשנת 2006 על ידי פרופסור אמיר גבע ורונן גדות, בניסיון לפתח שיטה אובייקטיבית אשר תעריך את מצבו הבריאותי של המוח.

גדות מנהל את אלמינדה אשר קיבלה באוגוסט אשתקד אישור של ה-FDA, בהמשך לאישור שקיבלה ממשרד הבריאות הישראלי ולאישור CE שמאפשר לשווק את המוצר באירופה. הגיוס הנוכחי נועד בין השאר על מנת להאיץ את השימוש בטכנולוגיה שפיתחה החברה. אלמינדה מעריכה כי הטכנולוגיה שלה יכולה לסייע לאבחן ולטפל בכ-2 מיליארד בני אדם אשר סובלים ממחלות נוירולגיות ופסיכיאטריות.

הטכנולוגיה של החברה (אשר נקראת BNA) יכולה להתאים בין השאר לסובלים מאלצהיימר, פרקינסון, דיכאון, הפרעת קשב וריכוז וגם למי שסבלו מזעזוע מוח.

רונן גדות, מנכ"ל אלמינדה, אמר היום כי "אנחנו שמחים מאוד על כך שהצלחנו לגייס את תמיכתה של קבוצה בין לאומית כה חזקה של משקיעים חדשים וקיימים, ומאמינים שתמיכה זו היא עדות נוספת לפוטנציאל העצום שיש לטכנולוגיה לקידום ההבנה של פעילות המוח ולהשפעה על חייהם של רבים. בעזרת ההון שגויס נוכל להמשיך בהגשמת היעדים המתוכננים שלנו".

"פוטנציאל אדיר"

בראיון שהעניק בעבר גדות ל"גלובס" הוא הסביר כי "בעוד מערכות הדמיה קיימות כמו MRI או CT, מתארות לנו איך בנוי המוח, שזה כמו לקרוא מפה, הרי שאנחנו אומרים מהי הפעילות במוח בזמן אמת, שזה כמו דיווח תנועה".

רוברט קראפט, הבעלים של קבוצת קראפט ושל קבוצת הפוטבול ניו אינגלנד פטריוטס, אשר משקיע בחברה אמר היום כי "כמשקיע שמלווה את החברה לאורך זמן ועוקב אחר התקדמותה אנו שמחים להעניק את תמיכתנו לחברה בזמן שהיא מגשימה עוד ועוד מהפוטנציאל האדיר".

נציין כי הטכנולוגיה של אלמינדה כבר נמצאת בשימוש ב-15 מרכזים רפואיים בארה"ב. החברה מעסיקה כ-50 עובדים בישראל ובשיקגו והיא כבר רושמת הכנסות.