אנליסטים מעלים המלצות לפריגו לאחר סיום סאגת מיילן

בבנק ירושלים מעניקים מחיר יעד של 19% מעל השוק ■ סיטי מעלה המלצה למיילן: "העננה הוסרה"

"פריגו היא כבר לא מלכת הכיתה, אבל היא עדיין רקדנית לא רעה בכלל", זה הדימוי שבו משתמש האנליסט יונתן קרייזמן מבנק ירושלים ברוקראז' בכותרת ההמלצה שלו למניית פריגו . בבנק מעלים את ההמלצה למניית פריגו מ"תשואת שוק" ל"קנייה", בעקבות סיום הסאגה מול מיילן. בסוף השבוע נכשלה הצעת הרכש של מיילן, בהיקף 26 מיליארד דולר, לפריגו.

מחיר היעד בבנק ירושלים נקבע על 175 דולר - פרמיה של 19% על מחיר השוק. לדברי קרייזמן, "פריגו יוצאת מנצחת, אך מעט חבולה מהמאבק עם מיילן. במאבק הקולני, מיילן דאגה להבליט את הישענותה הגדולה של פריגו על רכישות ומנגד את חולשותיה - סטגנציה בצמיחה האורגנית ובמכירות הטיסברי ואי-עמידה מתמשכת בציפיות השוק. אלו חולשות שלדעתנו פריגו הצליחה, בכישרון רב, לטשטש במידה רבה במהלך השנים".

להערכתו, פריגו לא הייתה יוזמת מהלך התייעלות (הכולל קיצוצי 800 עובדים) ללא המאבק מול מיילן. עם זאת, הוא ממליץ לנצל את הירידות במניה, ומנמק שלמרות שחולשות פריגו חשופות וברורות יותר לשוק מאשר לפני ניסיון ההשתלטות, לאחר שקיעת האבק מהקרב מול מיילן, פריגו "תחזור לעמדת הנהג ותמשיך לעשות את מה שהשוק הכי אוהב לראות אותה עושה: מתרחבת באמצעות רכישות".

בבנק ירושלים מזכירים את אסטרטגיית ה"פלוס פלוס פלוס" של פריגו: אפשרויות הצמיחה הנוספות שלה מעבר לצמיחה האורגנית, שהן תוספת התוויה לתרופת הטיסברי, צמיחה באמצעות רכישות ומעבר של תרופות ממעמד של תרופות מרשם ל-OTC (תרופות הנמכרות ללא מרשם רופא). לדברי קרייזמן, מהסיפור נשאר רק פלוס אחד, "אבל פלוס גדול": האפשרות של פריגו לבצע רכישה משמעותית שיהוו טריגר למניה.

קרייזמן מציין שפריגו נסחרת כיום במכפיל אטרקטיבי - 15.7 לרווחי 2016 לעומת עד 22 בעבר. מחיר היעד שלו נגזר ממכפיל 19.2, מעט יותר גבוה ממכפילי התעשייה (18).

גם ב-UBS סבורים שהמצב שנוצר מצדיק העלאת המלצה לפריגו, והאנליסט מארק גודמן מעלה את ההמלצה מ"ניטרלי" ל"קנייה", אך מחיר היעד נותר ללא שינוי, 200 דולר - פרמיה של 36%. ב-UBS מעריכים שהנהלת פריגו תוכל להציג צמיחה של סביב 15% בשנה ברווח הנקי למניה ב-5 השנים הבאות, כולל הרכישה העצמית של מניות בהיקף 2 מיליארד דולר שעליה דווח לאחרונה.

להערכת האנליסט, פריגו תוכל להמשיך לבצע "עסקאות אסטרטגיות חכמות" שיניעו את הצמיחה מעבר לצפוי כרגע. "אחרי שבעלי המניות דחו את הצעת מיילן, מניית פריגו נפלה ביום שישי כשמשקיעי טוח קצר יצאו מהמניה", מציין גודמן. "כעת תוכל מניית פריגו לחזור ולהיסחר על בסיס היסודות הכלכליים שלה, ואנחנו מאמינים שהם נשארו חזקים".

במקביל, בסיטי העלו את ההמלצה למיילן מ"ניטרלי" ל"קנייה", ואת מחיר היעד מ-52 דולר ל-59 דולר, פרמיה של כ-20% על מחיר השוק. האנליסטית ליאב אברהם כותבת ששילוב מיילן-פריגו היה יכול להיות הרסני לערך ולרווחי מיילן, ואילו למיילן יש בסיס עסקי חזק. לדבריה, העננה הוסרה והדבר מאפשר את העלאת ההמלצה למניית מיילן.