מילת השנה של מילון אוקספורד לשנת 2015 - "אימוג'י"

בשנה שעברה זו היתה המילה 'סלפי'. השנה - 'אימוג'י', האייקונים  החמודים בסלולרי שהפכו לאמצעי ביטוי לגיטימי גם אצל הבוגרים והרציניים שבינינו ■ מילון אוקספורד שומר על עדכניות

אימוג'י / צילום: צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
אימוג'י / צילום: צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

מה היינו עושים בלי סימן הסמיילי כשאנחנו מנסים לסמן אירוניה למישהו, או בלי סימני הפרחים והסרטים בכל ברכת יומולדת לחבר? האימוג'י, אותם סימנים מצויירים במקלדות הסמארטפונים שלנו, הפכו לאמצעי ביטוי לגיטימי גם אצל הבוגרים והרציניים שבינינו.

עכשיו החליטו במילון אוקספורד שהמילה 'אימוג'י' מייצגת את 2015 טוב יותר מכל מילה אחרת. אם בשנה שעברה היתה זו המילה 'סלפי' (אותו צילום עצמי מחויב המציאות אצל חלקינו, בכל יציאה מהבית), השנה סימנו באוקספורד את האייקונים החמודים בסלולרי, שכנראה הפכו בעצמם לכלים החשובים בחיינו.

ההחלטה של אוקספורד מעט שנויה במחלוקת מאחר והמילה 'אימוג'י' אפילו אינה מילה מוכרת באנגלית. 

אימוג'י, למי שלא היה על כדור הארץ בשנים האחרונות, הם אותם סימנים שהחלו ברשתות הסלולר היפניות ואומצו על ידי כל העולם. עשרות הסימנים עוברים עידכונים והתאמות כל הזמן (לאחרונה נוספו דמויות מכל צבע עור הקיים בעולם). האימוג'י בו יש שימוש רב ביותר והוא מייצג את מילת השנה הוא זה המכונה Face with Tears of Joy (אותו פרצוף עם שתי דמעות משני צידיו). 

איך נבחרה מילת השנה? מילון אוקספורד חברו לחברה בשם SwiftKey ובדקו סטטיסטיקה משווה של שימוש באימוג'י השונים וזה שנבחר גדל השנה ב-20% בבריטניה ו-17% בארה"ב. בכלל העולם עלה השימוש במילה במידה ניכרת.