נעילה חיובית בבורסה; טאואר קפצה 4.4%, פועלים 2.2%

מגמה מעורבת באירופה; עליות שערים בוול סטריט ■ רווחי אל על ברבעון השלישי המריאו במאות אחוזים ■ מחר צפויות לדווח לאומי, דיסקונט ובזק ■ צל הטרור מוסיף לאיים על אירופה

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל-אביב ננעלה היום (ד') בעליות שערים, כאשר מדד המעו"ף הוסיף לערכו כ-0.7% בהובלת מניות הבנקים שמפרסמים בימים אלה את תוצאותיהם. בבורסות אירופה מתנהל המסחר במגמה מעורבת ובוול סטריט נרשמות עליות. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.2 מיליארד שקל.

מחיר הנפט, מקור של דאגה למשקיעים בכל העולם בתקופה האחרונה, נסחר היום בעלייה וחוזה ברנט רושם עלייה של כ-1.8% לרמה של 44.34 דולר לחבית.

טל פלג, מנהל מחלקת השקעות באפסילון קרנות נאמנות, מציין כי "סביבת הריבית האפסית ומלחמת המטבעות יוצרות שוק תנודתי מאוד, כאשר ברקע עומדת העלאת הריבית בארה"ב שצפויה להתחיל בדצמבר. הצניחה במחיר הנפט, ההאטה ביפן וסין והנכונות להמשך תימרוץ הכלכלה האירופית מגבילים את יכולתו של הפד לחזור לתוואי ריבית נורמלי. על רקע העליות האחרונות בשוק המניות אל מול ירידת שערים באפיקים הסולידיים אנו מרגישים בנוח עם תמחור שוק האג"ח הממשלתיות וממשיכים להמליץ על אפיק זה תוך ניצול תלילות עקומי התשואה".

צל הטרור מוסיף לאיים על אירופה: לאחר מתקפת הטרור הקשה בפריז ביום שישי האחרון, בוטל אתמול משחק הידידות בין גרמניה להולנד בעיר האנובר שבגרמניה. על-פי הדיווחים, התגלתה מכונית תופת המסוות כאמבולנס בקרבת האצטדיון.

הבוקר פשטה משטרת צרפת על דירה בפרבר סן דני שבצפון פריז, כחלק מהחיפושים אחר מתכנן הפיגועים בפריז שאירעו בעיר בליל שישי האחרון. באירוע נהרגו שני מחבלים, אחד מירי של צלף משטרתי והשנייה, מחבלת, לאחר שהתפוצצה בחגורת נפץ. החשש מפני הטרור מוציא את תיאבון הסיכון של המשקיעים, ועשוי לגבות מחיר גם מהבורסות ברחבי העולם.

לצד איומי הטרור, והאפשרות לפגיעה בכלכלות מרכזיות ביבשת אירופה, מתחילים הפעילים לנסות ולהבין לאן מועדות פניו של הפדרל ריזרב בחודש הבא. על-פי רוב התחזיות, עתיד הבנק המרכזי להעלות את הריבית בישיבתו הבאה, לראשונה מאז 2006. דוח התעסוקה של חודש נובמבר, שיפורסם בתחילת דצמבר, מקבל חשיבות עצומה לצורך העניין.

 

אל על הציגה הבוקר דוחות חזקים לרבעון השלישי של השנה, על רקע הצניחה במחירי הנפט ועלייה בתנועת הנוסעים. הכנסות החברה גדלו ב-7.3% לרמה של 647.3 מיליון דולר ברבעון, בעוד שההכנסות מנוסעים גדלו בשיעור של כ-10.5%. בשורה התחתונה דיווחה אל על כי לאחר מס עמד הרווח הנקי על כ-93 מיליון דולר, המהווה כ-14.4% מהמחזור, לעומת רווח נקי של כ-10.1 מליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

טאואר  הודיעה היום כי רוכשת מפעל לייצור שבבים בטקסס ב-40 מיליון דולר, וזאת כדי להרחיב את יכולות הייצור שלה. הנהלת טאואר מעריכה כי לעסקה יש פוטנציאל להוסיף כ-200 מיליון דולר להכנסות בשנה החל מ-2016. (לסיפור המלא)

עזריאלי קבוצה דיווחה על עלייה של כ-11% ב-NOI לרבעון השלישי של השנה, שהסתכם בכ-315 מיליון שקל. בנוסף, רשמה הקבוצה עלייה של כ-15% במדד ה-FFO המיוחס לפעילות הנדל"ן שהסתכם בכ-225 מיליון שקל. בשורה התחתונה, דיווחה החברה על רווח נקי של 102 מיליון שקל, כולל הפרשה חד פעמית לירידת ערך סונול (לאור אינדיקציות שעולות ממגעים לגבי אפשרויות מכירתה).

עונת הדוחות בתל-אביב בעיצומה. לאחר שאתמול סיכמו מזרחי טפחות וסלקום את הרבעון השלישי של השנה, מחר צפויים לדווח, בין היתר, לאומי , דיסקונט ובזק .

נייס ואלביט מערכות בלטו אתמול לחיוב, והוסיפו לעמוד במוקד.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]