הדוח שפורסם על סין ומפחיד מאוד את המשקיעים

במכון המחקר האמריקאי "The Demand Institute", פרסמו דוח חדש שמעריך כי התמ"ג הסיני יצמח בקצב ממוצע של כ-4.5% בשנים הקרובות, נמוך בהרבה מהתחזיות בשוק

שי ג'ינפינג - נשיא סין / צילום: רויטרס
שי ג'ינפינג - נשיא סין / צילום: רויטרס

דוח חדש שפורסם במכון המחקר האמריקאי "The Demand Institute", מלבה את חשש המשקיעים בכל הנוגע לכלכלת סין. במכון המחקר מעריכים שכלכלת סין תצמח בקצב של כ-4.5% בשנים הקרובות, נמוך בהרבה מתחזיות האנליסטים בשוק.

"אנליסטים רבים העריכו בעבר שכלכלת סין תבצע 'נחיתה רכה' לאחר צמיחה גבוהה שנמשכה יותר מ-35 שנים, אך נקודת הנחיתה הזו עדיין לא נראית באופק", נכתב בדוח.

כלכלני מכון המחקר ציינו עוד כי להערכתם מעצבי המדיניות בסין יינקטו אומנם בצעדים רבים במטרה למנוע משבר כלכלי בהיקף מלא, אך הכלכלה השנייה בגודלה בעולם עלולה לסבול מירידה חדה בצמיחה בשנים הקרובות.

בדוח, מעריכים הכלכלנים כי התמ"ג הסיני יצמח בקצב של 4.5% בממוצע בין השנים 2015 ל-2020 וקצב צמיחה של 3.6% בממוצע באותן שנים אם הממשל הסיני ינקוט בצעדים אגרסיבים יותר כדי למנוע משבר כלכלי.

"כדי שסין תעשה את המעבר מכלכלה שמבוססת על השקעות לכלכלה שמבוססת על צריכה פרטית, המפלגה הקומוניסטית חייבת להוציא לפועל צעדים מאתגרים, ביניהם רפורמה וקיצוץ וברמות החוב של הממשלה.