סטארט-אפ שמסייע למפתחי אפליקציות גייס 2.2 מיליון דולר

SafeDK השיקה אפליקציה אשר מאפשרת לנהל ערכות פיתוח תוכנה (SDK) 

חברת הסטארט-אפ SafeDK השלימה סבב גיוס ראשון בהיקף של 2.25 מיליון דולר. החברה השיקה אפליקציה אשר מאפשרת לנהל ערכות פיתוח תוכנה (SDK). רשימת המשקיעים של החברה כוללת את StageOne VC (שהובילה את הסבב), אדי שלו, מריוס נכט מצ'ק פוינט ו-Kaedan Capital.

את החברה הקימו בשנת 2014 היזמיות אורלי שואבי (המנכ"לית) ורוני שטרנברג. שואבי סיפרה היום כי "אנחנו למעשה עוזרים לפתח אפליקציות. כאשר מפתח כותב אפליקציה, הוא מתמקד במה שמיוחד לאפליקציה שלו ומשתמש ברכיבים קיימים שאותם הוא קונה או מוריד בחינם. המפתח לא מכיר את הקוד אלא לוקח אותו כמו שהוא. האפשרות הזו מאיצה את תהליך הפיתוח אבל מעוררת בעיות בשני תחומים - אבטחה ופרטיות. השימוש בתוספים הללו עלול להאט את האפליקציה, לגרום לה לקרוס או להוביל לכך שהיא תצרוך הרבה סוללה. במקרים אחרים השימוש בתוספים עלול להוביל לכך שגוגל או אפל יעיפו את האפליקציה מהחנות שלהן".

- ואיפה המוצר שלכן משתלב?

"אנחנו נותנים שכבת הגנה בזמן אמת. אם אנחנו רואים שהתוסף מאט את פעילות המכשיר או מנסה לגשת למידע פרטי, אנחנו מתריעים על זה בזמן אמת. בנוסף הטכנולוגיה שלנו מציעה פיתרון אקטיבי שמאפשר לבטל את הפעילות של התוסף. זה עוזר למפתחי האפליקציה - הם לא צריכים להוציא גרסה חדשה".

שואבי מעריכה שבשוק קיימים כששת אלפים תוספים לאפליקציות אנדרואיד וכ-13 אלף תוספים למערכת ההפעלה של אפל - iOS. היא מספרת שלחברה יש כבר עשרות לקוחות בישראל - בין השאר מדובר באפליקציות בתחום התוכן ובאפליקציות גיימינג.

שואבי ושטרנברג נפגשו לפני שנה דרך חברה משותפת ומאז הן משתפות פעולה. שואבי עבדה באינטל, רדויז'ן, מודו וטלמפ - שנמכרה לאינטל. שטרנברג עבדה בחברת הייעוץ KPMG ובהמשך כיהנה בתפקיד בכיר בלנדא לאבס של בני לנדא.

- זה מאוד נדיר למצוא חברה ששתי המייסדות שלה נשים. למה זה לא קורה יותר?

"למה? אני חושבת שפחד, אולי חוסר ביטחון. אבל אין סיבה שנשים לא יהיו יזמיות. באמת שאין הבדל".

SafeDK

שנת הקמה: 2014

תחום פעילות: סיוע למפתחי אפליקציות

מייסדות: אורלי שואבי ורוני שטרנברג

מספר עובדים: 8

גיוסי הון: 2.2 מיליון דולר

משקיעים: StageOne VC (שהובילה את הסבב), אדי שלו, מריוס נכט מצ'ק פוינט ו-Kaedan Capital