צרפתייה שנשואה למוסלמי: דגל צרפת בפייסבוק? זו צביעות

שארלוט פרחאן כתבה טור דעה באתר CNBC בו היא טוענת כי מבחינתה לשים את דגל צרפת בתמונת הפרופיל בפייסבוק זו צביעות ■ "לבעלי ולמשפחה שלו, כמו גם לתושבי ביירות בלבנון לא ניתנה ההזדמנות הזו להזדהות עם סבלם"

מתקפת טרור בפריז / צילום: רויטרס
מתקפת טרור בפריז / צילום: רויטרס

שארלוט פרחאן, בריטית-צרפתייה שנשואה למוסלמי, העלתה סטטוס בפייסבוק וכתבה טור דעה באתר - CNBC בו היא טוענת כי אין בכוונתה להעלות את דגל צרפת לתמונת הפרופיל שלה בפייסבוק, לא משום שהיא אינה מזדהה עם הקורבנות בפיגועי הטרור הרצחניים בפריז, אלא משום שהיא אינה יכולה להזדהות עם הגדה המערבית וביירות, שהותקפה יום לפני פריז.

פרחאן, מנהלת ארגון "Art Saves Lives International", התייחסה בטור לפיגועי הטרור בפריז וציינה כי ברגע שהיא שמעה על הפיגועים, התעורר אצלה חשש כבד בכל הנוגע למשמעויות של הפיגועים עבורה ועבור בעלה, מוחמד פרחאן, ירדני-בריטי ממוצא פלסטיני, איתו היא מתגוררת בפריז. פרחאן, שהתגוררה בעבר בבריטניה, טענה כי היא ובעלה סבלו מהתקפות מילוליות גזעניות ואיומים שנבעו מאיסלאמופוביה. כעת, היא חוששת שהתגובה של הרחוב הצרפתי תהיה דומה.

"המשפחה של בעלי היא מירדן ומהגדה במערבית בשטחים הכבושים, כך שאנו רואים שם קונפליקט וטרגדיה באופן יומיומי", כתבה פרחאן. "חשבתי לעצמי, לבעלי ולמשפחה שלו, כמו גם לתושבי ביירות בלבנון - שהותקפו יממה לפני הפיגועים בפריז - לא ניתנה ההזדמנות הזו לשים את הדגל של מדינתם בתמונת הפרופיל כדי להזדהות עם סבלם".

"רציתי להביע את הצביעות שהרגשתי ולגרום לאנשים לחשוב לפני שהם מצטרפים למגמה ברשת החברתית. אני מדברת רק בשם עצמי ולא בשם אנשים אחרים, אך אני רוצה שאנשים ירגישו פחות מבודדים", כתבה פרחאן.