האייפד פרו של אפל מגיע לישראל בתחילת דצמבר

מחירו של המכשיר החדש של אפל מגיע ל-4,500 שקל בארה"ב

אפל ממשיכה עם גל ההשקות המהיר של מוצריה החדשים בישראל. הטאבלט בעל המסך הענקי אייפד פרו הושק בארה"ב, אנגליה, סין ויפן באמצע החודש והיא יגיע לישראל ביבוא רשמי (סי דאטה ואיי דיגיטל) כבר בשבוע הראשון של דצמבר. מחירו של האייפד פרו בארה"ב עומד על 3,360 שקל לגרסת ה-32 ג'יגה, ובאנגליה 4,015 שקל.

האייפד פרו הוא מוצר חדש בקטגוריית הטאבלטים באפל: המסך שלו גדול בצורה משמעותית מבדגמים האחרים של החברה - 12.9 אינץ', והוא בעל רזולוציה גבוהה של 2,048 על 2,739 פיקסלים. הוא כולל מעבד הפועל בטכנולוגיית 64 ביט ומהיר פי 1.8 לעומת הדור הקודם. באפל טוענים שכוח העיבוד שלו מהיר יותר מ-80% ממחשבים מבוססי ווינדוס שיצאו ב-12 החודשים האחרונים. הפרו גם כולל 2 ג'יגה זיכרון וניתן לרכוש אותו בגרסאות בנפח 32 או 128 ג'יגה. הסוללה של האייפד פרו מחזיקה כ-10 שעות ו-4 רמקולים ממוקמים בקצוות המכשיר.

האייפד פרו הוא מוצר המזכיר מאוד את הטאבלט של מיקרוסופט - Surface. אפל תמכור עם האייפד כיסוי בד המשמש גם כמקלדת. המכשיר כולל מחבר חדש בשם סמארט קונקטור, המשמש לחיבור של הכיסוי-מקלדת לטאבלט. המקלדת שואבת את האנרגיה מהאייפד, כך שלא צריך לזכור להטעין אותה. לאייפד יש גם עט מגע בשם "אפל Pencil", המאפשר לצייר ולכתוב על מסך הטאבלט.

מחירו של העט עומד בארה"ב על 420 שקל, כאשר כיסוי המקלדת נמכר ב-715 שקל, מה שבקלות מביא את מחירו של האייפד פרו בארה"ב ל-4,500 שקל בגרסה הבסיסית ביותר.

עיתונאי הטכנולוגיה בעולם, אשר כבר סקרו את המוצר, שיבחו אותו - אך המסקנה היא שעדיין אי אפשר לוותר על שימוש בלפטופ עבור משימות מסוימות. וולט מוסברג מאתר הטכנולוגיה The Verge כותב: "האייפד פרו לא יכול להחליף את הלפטופ לחלוטין, אפילו אם מדובר במשתמש חובב טאבלטים. משתמשים גראפיים יאהבו מאוד את המוצר הזה, אבל אני עדיין נשאר עם האייפד אייר". סקוט סטיין, המבקר של אתר Cnet כותב, "האייפד פרו היא מכונת החלומות למעצבים גראפיים ולצרכני מדיה, אבל הטאבלט האלגנטי הזה זקוק ליותר אפליקציות המותאמות עבורו וגם לאביזרים, לפני שהוא יוכל להגיע למעמד של מחסל לפטופים".