קבוצת עורק תתמוך בסטארט-אפים בתחום החינוך

עמליה בריל שתנהל את המיזם EdVantage: "אנחנו יצור כלאיים בין קרן מיקרו לבין חממה"

מידע- טכנולוגיה/ קרדיט: שאטרסטוק
מידע- טכנולוגיה/ קרדיט: שאטרסטוק

הדבר הראשון שחשוב לעמליה בריל להבהיר הוא שהמיזם EdVantage, פלטפורמה להאצת סטארט-אפים חינוכיים אותה מקימה קבוצת עורק, אינו אקסלרטור. בריל נבחרה לנהל את הפלטפורמה, יחד עם שחר וילנר ויאיר ברוש, מנכ"ל Time To Know, שגם היא חלק מקבוצת עורק. בראיון ל"גלובס", היא מסבירה:

"בחנו אקסלרטורים שונים, בעיקר בתחום החינוך, והגענו למסקנה שהפעם אנחנו רוצים לעשות משהו אחר. ברור לנו שכדי להביא יזמים לתחום צריך השקעה - לא מאוד גדולה כדי לא לגרום לבזבוז - אבל יחד עם זאת, זה כן צריך משהו מסיבי. הבעיה במבנה הנוכחי של אקסלרטורים הוא שלא כל סטארט-אפ צריך בדיוק את אותו הדבר, והפלטפורמה שלנו תוכל להעניק להם תמיכה 'טיילור מייד'. אנחנו לא אקסלרטור. אנחנו יצור כלאיים בין קרן מיקרו לבין חממה. אנחנו רואים עצמנו יוצאים למסע יותר ארוך, כך שאנו יכולים לתרום למיזמים בשלבים שונים. גם כאלה שהם בשלב ראשוני, וגם כאלה שכבר רוצים לחדור כבר לשווקים. אנחנו גמישים מבחינת המודל. חשוב לנו להיות תומכים 'הנדס און'".

כאמור, מי שעומד מאחורי המיזם, כמו גם מאחורי פלטפורמת EdVantage הם קבוצת "יוצאי אמדוקס", בהם שמואל מיתר ומוריס קהאן. "חינוך הוא בנפשם", מסבירה בריל. אלה, הקימו בשנת 2005 את Time To Know אשר במסגרתה יופעל המיזם החדש. "Time To Know הקדימו את זמנם", אומרת בריל, "הם יצרו כבר אז פלטפורמה לכיתות ד'-ו', ויצרו מערכת לניהול כיתה במתמטיקה, מדעים ואנגלית, מה שאפשר למורה מעקב בזמן אמת אחר התלמידים. הם בעצמם סטארט-אפ. היום, המשקיעים שלהם הקימו את EdVantage".

בריל, מנהלת משותפת יחד עם שחר וילנר, מלווה את הידע העסקי במיזם החדש, ואילו וילנר מביא את הידע הטכנולוגי. "בעברי ניהלתי קרן הון סיכון בפועלים שוקי הון ואחר כך ערכתי מחקר על אבות בתעשיית ההיי-טק בישראל. אחר כך היה לי סטארט-אפ לניהול זמן ילדים, שלא הצלחתי לגייס לו כסף, אבל בזכותו למדתי הרבה על התהליך. בהמשך, נקראתי למטח על ידי אבי ברשבסקי", אומרת בריל, "שחר היה ב-8200 שם הוא ניהל קבוצה שעסקה בפתרונות סייבר. כשהשתחרר מהצבא לפני שנתיים, רצה לחבר משמעות עם אנשים טובים, וכך הגיע לתחום החינוך".

הפלטפורמה של EdVantage יצאה לדרך בחודש מארס השנה. "נפגשנו עם עשרות יזמים", אומרת בריל, "ויש לנו כרגע שני מועמדים. בשל אופי העזרה שנעניק, לא ניקח עשרים בשנה. זה יהיה קטן יותר. אנחנו באמת רואים עצמנו שותפים לדרך של כל אחד מהם".

- מה יהיה סדר הגודל של ההשקעה?

"ההשקעה תשתנה לפי הצרכים של כל אחד. יש היום אקסלרטורים בלי השקעה, יש עם השקעה אחידה. אנחנו ניתן לכל אחד את מה שהוא שצריך".