הדולר היציג נחלש בכ-0.5% ל-3.885 ש' לאחר פרוטוקולי הפד

האירו נותר ללא שינוי ברמה של 4.162 שקלים ■ רוב חברי ועדת השוק הפתוח מוכנים להעלות את הריבית ארה"ב בדצמבר לראשונה מזה כעשור ■ בנק ישראל ירכוש 1.8 מיליארד דולר בשנה הבאה במסגרת תוכנית רכישות המט"ח הקבועה

דולר / צילום: בלומברג
דולר / צילום: בלומברג

הדולר היציג נחלש היום (ה') בכ-0.5% ונקבע על 3.885 שקלים. זאת, יום אחרי שפורסמו הפרוטוקולים של ישיבת הריבית האחרונה של הפדרל ריזרב, לפיהם רוב חברי ועדת השוק הפתוח מוכנים להעלות את הריבית בדצמבר לראשונה מזה כעשור. 

האירו היציג נותר ללא שינוי ברמה של 4.162 שקלים. בעולם האירו מתחזק קלות מול הדולר ל-1.0695 דולרים לאירו. 

בנק ישראל הודיע היום כי ירכוש 1.8 מיליארד דולר בשנה הבאה במסגרת תוכנית רכישות המט"ח הקבועה כנגד הפקת הגז הטבעי. על תוכנית הרכישות הקבועה הצהיר הבנק במאי 2013 והיא צפויה להימשך בשנים הקרובות על מנת למנוע ייסוף חד של השקל כתוצאה מהפקת הגז ממאגר "תמר".

בפרוטוקולים נודע אתמול, כי "רוב המשתתפים צפו שהתנאים לתחילת העלאת הריבית עשויים בהחלט להתממש עד הפגישה הבאה בדצמבר". המשתתפים, כפי שאמרו באחרונה יו"ר הפד ג'נט ילן וסגנה סטנלי פישר, סבורים כי הכלכלה האמריקאית והמערכת הפיננסית עברה את הטלטלה בשווקים הגלובליים בהצלחה ומרבית חברי הבנק מאמינים שהסיכונים כבר חלפו וגם התחזית הכלכלית עבור שוק העבודה התאזנה - כל זאת מגביר את התחזיות בשוק להעלאת ריבית כבר בחודש הבא.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים, כי "הדולר-שקל נסוג אל מתחת ל-3.9 שקלים, לאחר שלא הצליח לפרוץ את רמת ההתנגדות המשמעותית ב-3.92 ש'. ייתכן כי זה יקרה רק בסמוך יותר להחלטת הריבית בדצמבר. כל עוד הנתונים בארצות הברית בשבועות הקרובים ימשיכו להיות טובים, בעיקר בגזרת התעסוקה והאינפלציה, הסוחרים ירשו לעצמם להגדיל את ההימור על הדולר".

גם במט"ח 24 מעריכים כי סוחרי המט"ח יקנו בתקופה הקרובה דולרים בעקבות הצפי להעלאת הריבית בדצמבר. "פעילות המשקיעים והסוחרים הפרו דולרים בטווח הקצר\בינוני תהיה אגרסיבית וזו על מנת 'לנצל' את חלון ההזדמנות שנותר על ריבית אפסית במטבע ובמשק האמריקאי. העלייה בטווח הקצר ברכישות והשקעות בדולר תתן את המשך המומנטום החיובי למטבע אך הצפי למומנטום יותר אגרסיבי", לדבריהם.