הכירו שתי אפליקציות שישדרגו את חייכם כתיירים

אפליקציית ויה, אפליקציה שיתופית לנסיעות ברחבי מנהטן שעשוייה לחסוך לכם עשרות ומאות דולרים בכיס ■  האפליקציה מציעה שירות מוניות משותף במחיר נסיעה של 5 דולר בלבד ■ אפליקציה נוספת היא אפליקצייה לזיהוי בעלי חיים וצומח בעברית 

אפליקציות / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
אפליקציות / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

הכירו שתי אפליקציות חדשות שישדרגו את חייכם כתיירים וכטיילים. הראשונה היא אפליקציית ויה, אפליקציה שיתופית לנסיעות ברחבי מנהטן שעשוייה לחסוך לכם  עשרות ומאות דולרים בכיס, זאת בהנחה ואתם מוותרים על החוויה של נסיעה בסאבווי כמובן. אז בזמן שנסיעה במונית צהובה או בהובר יכולה להסתיים ב-40-50 דולר גם אם נסעתם רק מאות מטרים בודדים בשעות העומס ישנה אופציה אחרת של נסיעה  במחיר פיקס - של 5 דולר בלבד.

אתם כמובן לא הנוסעים היחידים במונית אלא מצטרפים לנוסעים נוספים וקחו בחשבון שהמונית לא נכנסת לתוך הרחובות אלא נעה בצירים הראשיים בלבד. השירות נתמך באפליקציה אליה אתם מזינים את הפרטים האישיים שלכם וכרטיס האשראי כשההזמנה והתשלום מתבצעים דרך האפליקציה. אגב אם החלטתם לנסוע יחד כמה חברים ועשיתם הזמנה אחת אז המחיר יהיה למזמין 5 דולר ולכל נוסע נוסף 2.5 דולר.

המיזם הוא מיזם ישראלי שהושק בחודשים האחרונים וכבר צבר פופולריות בקרב הניו יורקרים, אחת הבעיות היא שאם אין לכם מספר טלפון אמריקאי לא תוכלו להשתמש בשירות. עד היום גייסה החברה כ-37 מיליון דולר כשאחד המשקיעים הבולטים הוא המיליארדר רומן אברמוביץ. ניתן להוריד את האפליקציה גם למכשירי אפל וגם אנדרואיד.

אפליקציה נוספת ממש חדשה מהניילון היא אפליקצייה לזיהוי בעלי חיים וצומח בעברית. מדובר למעשה במגדיר אלקטרוני, המהווה ארכיון בעלי החיים וצומח הדיגיטלי הרחב ביותר שקיים כיום בשוק. פעולת הזיהוי נעשית באמצעות ממשק דינאמי של שאלות ותשובות עליהן משיב המשתמש, האפליקציה ממפה את מיני החי והצומח באזור הימצאותו של המשתמש בזמן אמת, כמו כן, מאפשרת למשתמשים לעזור אחד לשני בזיהוי התמונה. מפתחי האפליקציה הם בוגרי מאיץ הסטארט-אפים של MindCET  מבית מטח (המרכז לטכנולוגיה חינוכית. האפליקציה פועלת כאמור בעברית והיא חינמית להורדה ולשימוש.