טבע הודיעה שתתדרך על תרופה חדשה - מש' הבריאות לא אישר

בזמן עבודתה של ועדת סל התרופות: רני רהב הודיע כי אושר לטבע לקיים תדריך עיתונאים בגלל חשיבותה של תרופה חדשה – משרד הבריאות טוען שלא ידע דבר והורה לדחות את האירוע

רני רהב / צילום: סיון פרג'
רני רהב / צילום: סיון פרג'

בימים האחרונים עמלים חברי ועדת סל התרופות על מלאכת הסינון של מאות תרופות חדשות שהומלצו ע"י איגודים רפואיים. עלות התרופות המומלצות נאמדת במיליארדי שקלים, ואילו התקציב שעומד לרשות הוועדה עבור התוספת ל-2016 מסתכם ב-300 מיליון שקל.

הפער הבלתי נתפס הזה הופך כל חבר ועדה לקובע גורלות, ומייצר אנדרלמוסיה בקרב חברות התרופות שמוכרחות לשווק את מרכולתן באופן יצירתי במיוחד.איש יחסי הציבור רני רהב שיגר לאחרונה הזמנה לעיתונאים בדבר תדריך מטעם ענקית התרופות הישראלית טבע.

"חברת טבע גאה להזמינך למפגש כתבים בנושא רישום התרופה Attent, המאפשרת טיפול חלופי ליותר מ-30% מהמאובחנים בהפרעת קשב וריכוז בארץ", נכתב בהודעה.

היום שלח רהב מסרון לעיתונאים, בו נכתב: "משרד הבריאות העניק לטבע אישור חריג לקיום התדריך בשל חשיבות הנושא והעובדה כי המשרד יזם וביקש מטבע להביא תרופה זו לישראל ופעל לזירוז הליכי הרישום שלה".

אלא שבמשרד הבריאות טענו כי לא שמעו על התדריך ובוודאי שלא אישרו אותו: "לפי הנהלים מותר לחברה להודיע לתקשורת על רישום תרופה אך ורק לאחר קבלת אישור משרד הבריאות. במקרה דנן לא ניתן אישור - לא על ההודעה לתקשורת ובוודאי לא לנוסח שהועבר אלינו זה עתה (ע"י גלובס - ש.נ)".

על פי משרד הבריאות, הרוקח הראשי הורה לטבע שלא לקיים לפי שעה את התדריך. "החברה נדרשה להפסקת המהלך ולהמתין עד שאגף הרוקחות במשרד הבריאות יסיים את תהליך בדיקת החומרים".

רהב מצידו מסר, כי הכל נעשה באישור הרוקח ראשי, ד"ר אייל שוורצברג.