חלל תקשורת: אבד הקשר עם "עמוס 5"; אחראי לשליש מההכנסות

הלוויין מכוסה בביטוח בכיסוי כולל של 158 מיליון דולר וחלל מדגישה כי אם יתרחש מצב של כשל מוחלט בלוויין, ההשפעה על ההון העצמי שלה תהיה "זניחה" ■ "עמוס" 5 רשום בספרי החברה בשווי של 136 מ' ד'

שאול אלוביץ'  / צילום: איל יצהר
שאול אלוביץ' / צילום: איל יצהר

חברת חלל תקשורת  שבשליטת שאול אלוביץ' איבדה את הקשר עם הלוויין "עמוס 5" ובעקבות כך פסקו השירותים המסופקים על-ידו ללקוחות, בעיקר לקוחות במדינות באפריקה. עפ"י הודעת החברה לבורסה, הקשר עם הלוויין, מתוצרת רוסיה, אבד בשעה 6:45 בבוקר שבת.

חלל נסחרת בבורסה בת"א לפי שווי של כ-1.1 מיליארד שקל. לפי הדוחות הכספיים של החברה לרבעון השני של השנה, צבר ההזמנות של הלוויין נכון ליולי עמד על 136 מיליון דולר. הלוויין רשום בספרים החשבונאיים של חלל בשווי של 153 מ' ד'. בששת החודשים הראשונים של השנה רשמה חלל הכנסות של 54 מ' ד' והפסד של 1.4 מיליארד דולר. 

אך ההשפעה על החברה דרמטית; אובדן הקשר עם "עמוס 5" משמעותו חיתוך של כשליש מהכנסות החברה, כאשר הלוויין הבא שלה, "עמוס 6", עמו חתמה כבר החברה חוזה עם פייסבוק במיליארד ד', ישוגר רק בפברואר. גורמים בשוק ההון מעריכים כי ייקח עוד כ-3 שנים לשגר לוויין נוסף במקום "עמוס 5". 

"החברה קטנה בשליש היום בבוקר", אומר גורם בשוק. ההערכה היא כי מניית החברה צפויה ליפול מחר בבורסה.

הלוויין מכוסה בביטוח בכיסוי כולל של 158 מיליון דולר וחלל מדגישה כי אם יתרחש מצב של כשל מוחלט בלוויין, ההשפעה על ההון העצמי שלה תהיה "זניחה".

יש לציין כי מחזיקי אג"ח סדרה י"ב של חלל מחזיקים בשעבוד ראשון על נכסי "עמוס 5" ומערכותיו - לרבות תקבולי הביטוח - ובשעבוד שני על נכסי "עמוס 3". היתרה הבלתי מסולקת של אג"ח י"ב עומדת על 542 מיליון שקל (140 מ' ד'), כלומר מחזיקי אג"ח י"ב מכוסים בפוליסה ועודפים יופנו לסדרות אג"ח אחרות.

"עמוס 5" שוגר מאתר בקזחסטן בשנת 2011 ועוד לפני שיגורו חתמה החברה על חוזה לאספקת שידורי לוויין באפריקה למשך 5 שנים בהיקף של כמעט 28 מיליון דולר.