כיטוב גייסה 13 מיליון דולר בדיסקאונט - והמניה צללה 65%

הגיוס - בדיסקאונט של יותר מ-50%

מניית כיטוב פארמה צללה היום במהלך המסחר בתל-אביב בכ-65%, לאחר שבפעם השנייה תוך פחות משנה ביצעה החברה גיוס הון בדיסקאונט של עשרות אחוזים על מחיר השוק. הגיוס הנוכחי בוצע כחלק מרישום החברה למסחר גם בוול סטריט.

כיטוב גייסה כ-13 מיליון דולר ברוטו בהנפקה של ADS - איגרות מעקב אחרי מניה הנסחרת בבורסה זרה. כל ADS מייצגת במקרה זה 20 מניות רגילות של כיטוב, והחברה הנפיקה כ-3.2 מיליון ADS ומספר זהה של כתבי אופציה סחירים, שכל אחד מאפשר רכישת ADS אחד; המחיר בהנפקה עמד על 4.13 דולרים ליחידה, הכוללת ADS אחד וכתב אופציה אחד במחיר מימוש זהה.

מחיר ההנפקה היווה דיסקאונט של יותר מ-50% על מחיר השוק של מניית כיטוב בתל-אביב - 1.84 שקל למניה, קרי 36.8 שקל (כ-9.5 דולרים) ל-ADS.

בסיום יום המסחר הראשון בוול סטריט נקבע מחיר ה-ADS על כ-3.2 דולרים, כשליש ממחיר הנעילה ביום חמישי בתל-אביב.

דיסקאונט במארס

כיטוב מפתחת תרופות קומבינציה, כלומר שילובי תרופות קיימות, במטרה להציע טיפול משופר, או בעל תופעות לוואי מופחתות. לאחרונה הודיעה החברה על רכישת חברת דרמיפסור מידי נקסט ג'ן, שפעילותה הוקפאה, בעסקה שהיקפה הכולל עומד על 1.2 מיליון דולר. החתמים בהנפקה שלה בוול סטריט היו Rodman & Renshaw. לחתמים ניתנה האופציה לרכוש תוך 45 יום עוד כ-474 יחידות במחיר ההנפקה, כך שהיקף הגיוס עשוי עוד לעלות בכ-2 מיליון דולר.

בסוף מארס גייסה כיטוב 8.3 מיליון שקל בהנפקה שבוצעה בדיסקאונט של 30% על מחיר המניה באותו הזמן. עם השלמת אותו גיוס, פרסמה החברה דיווח שבו ציינה כי לפי החלטת הדירקטוריון שלה, היא מתחייבת שלא לפרסם דוח הצעת מדף של הצעה אחידה להנפקת ניירות ערך, עד לפרסום תוצאות ביניים של הניסוי הקליני המתקדם במוצר המוביל שלה. הבטחת החברה נתפסה כהתחייבות שלא לגייס הון נוסף עד לפרסום התוצאות, אך כעת גויס ההון - אם כי במסגרת שונה, של הנפקת ADS בוול סטריט.

כיטוב, המנוהלת על-ידי יצחק ישראל, החלה להיסחר בבורסה בתל-אביב בשנת 2013 לאחר שמוזגה לתוך השלד הבורסאי מיינרום. מאז ההנפקה הקודמת בסוף מארס, עלתה מניית החברה ב-21.5%, לשווי של כ-24 מיליון שקל, נכון לסוף שבוע המסחר הקודם בתל-אביב, אך כאמור היום מנייתה נחתכה.