ותודה למארק: ביה"ח הציבורי בסן פרנסיסקו ישנה את שמו לצוקרברג

בעקבות תרומה של 75 מיליון דולר לשיפוץ בית החולים הוא ייקרא על שמם של מנכ"ל פייסבוק ואשתו ד"ר פריסיליה צ'אן

מארק צוקרברג ופריסילה צ'אן / צילום: בלומברג
מארק צוקרברג ופריסילה צ'אן / צילום: בלומברג

עוד אבן דרך בפעילות הפילנתרופית של מייסד פייסבוק: מארק צוקרברג חנך היום (א') את בית החולים הכללי המשופץ של סן פרנסיסקו והסביבה, שכעת נושא את שמו - Zuckerberg San Francisco General. החלפת השם באה על רקע תרומה נדיבה של הזוג צוקרברג ואשתו ד"ר פריסיליה צ'אן בהיקף של 75 מיליון דולר - התרומה הפרטית הגדולה ביותר בהיסטוריה של ארה"ב לבית חולים.

שטח בית החולים, שייחנך באביב 2016, כלל כ-42 אלף מ"ר ובעקבות השיפוץ המסיבי נוספו לו מיטות, מרכז טיפול לקשישים ומרכז טראומה.

צוקרברג, שנכח אתמול בטקס גזירת הסרט המסורתי, "לבית החולים הזה יש תפקיד כל כך חשוב בעיר הזו. מדי שנה בית החולים מטפל ב-1 מתוך כל 8 תושבי סן פרנסיסקו - לרוב אנשים בלי ביטוחי בריאות", הוא כתב.

עוד הוסיף צוקרברג כי "זה חשוב לי ולפריסיליה באופן אישי. זה המקום שבו היא התחילה את הקריירה שלה בתור דוקטור והניסיון שלה הוביל אותנו למקד את הפילנתרופיה שלנו בבריאות ובשוויון. אנחנו מאמינים שהשקעה בבריאות של הדורות הבאים היא אחד הדברים הכי חשובים שאנחנו יכולים לעשות". "זה רגע היסטורי של ממש והצגה יוצאת דופן של שיתוף פעולה ציבורי ופרטי שלו אנחנו עדים היום", הוסיפה אמנדה היאייר, מנכ"לית עמותת San Francisco General Hospital (שמו הקודם של בית החולים)".

מבחינת הזוג צוקרברג, לא מדובר בפעם הראשונה שבהם הם תורמים סכומים נכבדים למטרות חברתיות. בעבר תרמו 100 מיליון דולר לבתי ספר בניוארק, ניו ג'רזי. בשנה שעברה הודיע הזוג כי יתרום 120 מיליון דולר לבתי ספר באזור סן פרנסיסקו.

לפני מספר ימים הודיע הזוג כי יתרום 20 מיליון דולר כדי לתמוך במיזם Education Super Highway שמטרתו לחבר את כל כיתות הלימוד בארה"ב לאינטרנט מהיר.